Evenimentul zilei

Ma12122017

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Actualitate Din tara Mai bun decât cel construit de Eiffel? România și Moldova vor construi un pod rutier în zona orașului Ungheni

Mai bun decât cel construit de Eiffel? România și Moldova vor construi un pod rutier în zona orașului Ungheni

28 Septembrie 2017 - 

Puțini știu că de numele lui Gustave Eiffel este legat și un obiectiv din Basarabia. Podul feroviar de peste Prut de la Ungheni a fost construit în perioada 1876-1877, după proiectul arhitectului francez Gustave Eiffel, creatorul Turnului Eiffel din Paris. 

Viceprim-ministrul Octavian Calmîc, ministru al Economiei și Infrastructurii, a avut, la București, o întrevedere cu vicepremierul Grațiela-Leocadia Gavrilescu, ministrul Mediului din România. Cei doi oficiali au discutat despre respectarea cerințelor internaționale și naționale privind protecția mediului la construcția podului rutier Ungheni (Republica Moldova) – Ungheni (România), precum și alte aspecte ale cooperării bilaterale dintre două state. 

În timpul dialogului, cei doi vicepremieri au constatat că construcția podului, dotat cu o infrastructură vamală și de control al trecerii frontierei de stat va contribui nu doar la intensificarea relațiilor bilaterale dintre România și Moldova, accelerarea fluxului de mărfuri, dar va crea posibilitatea atât locuitorilor celor două state, cât și cetățenilor altor țări, de a se deplasa mai rapid de pe un mal al Prutului pe altul. 

Octavian Calmîc și  Grațiela-Leocadia Gavrilescu au abordat și alte probleme legate de mediu, existente atât de-a lungul râului Prut, cât și în alte zone de interes comun de-a lungul frontierei moldo-române. În context, cei doi vicepremieri au convenit asupra stabilirii unui dialog mai eficient dintre experții celor două state în scopul elaborării și implementării unor proiecte bilaterale, care ar contribui la eliminarea problemelor de mediu pe întreg segmentul frontierei moldo-române și zonele aferente acesteia, relevă serviciul de presă al Ministerului Economiei și Infrastructurii. 

 

 

Lasă un comentariu