Evenimentul zilei

Mie12132017

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Actualitate Educatie Reformele din educație: între intenție și realizare

Reformele din educație: între intenție și realizare

07 Decembrie 2017 - 

În perioada 5-15 decembrie 2017, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării desfășoară consultările publice cu privire la reformele din educație, în special, debirocratizarea sistemului de raportare a informației în învățământul general și reevaluarea a curriculei școlare. În total, 19 raioane și municipii sunt antrenate în această procedură. Centrele selectate sunt: Hâncești, Bălți, Strășeni și Chișinău.

Ministrul Monica Babuc a participat astăzi la dezbaterile organizate în incinta Liceului „Mihai Eminescu” din Strășeni. În discuții au fost antrenați atât reprezentații organelor locale de specialitate, ai direcțiilor de învățământ, cadrele didactice, cât și părinții și elevii din raioanele Anenii Noi, Călărași, Criuleni, Nisporeni, Orhei, Strășeni și Ungheni.

Anterior, în data de 5 și 6 decembrie, au avut loc alte două ședințe de lucru: la Hâncești și, respectiv, în mun. Bălți. În cadrul acestor consultări publice, la care au participat circa 100 de persoane, reprezentanți ai comunităților educaționale din 12 raioane, participanții și-au exprimat acordul în raport cu proiectele de documente propuse. A fost salutată propunerea de a lichida sau de a schimba modalitatea de raportare a informației și au apreciat formatul de raportare propus, relevă serviciul de presă al ministerului de resort. 

În cadrul ședințelor, a fost prezentat proiectul Nomenclatorului tipurilor de documentație școlară și rapoarte în învățământul general și discutate mecanismele de unificare a cerințelor de elaborare a documentației școlare și revizuirea indicatorilor de monitorizare a sistemului educațional pentru excluderea dublării informațiilor. 

Majoritatea participanților și-au exprimat opțiunea pentru descongestionarea normei didactice prin reducerea numărului de ore obligatorii; revizuirea manualelor școlare, în special, a celor pentru clasele liceale; modificarea sistemului de notare la unele discipline, prin introducerea calificativelor „admis/respins”; organizarea mai multor activități practice, îndeosebi în condiții de laborator ș. a.

Monica Babuc a dat asigurări că toate propunerile vor fi luate în considerare, întrucât debirocratizarea sistemului de raportare, precum și reevaluarea curriculei școlare reprezintă priorități ale ministerului.

Ultima consultare publică a proiectelor de documente va avea loc la Chișinău, pe 11 decembrie.

 

Lasă un comentariu