Evenimentul zilei

Vi07202018

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Actualitate Educatie Panorama Cum arată unul dintre cele mai frumoase muzee feroviare din Europa Centrală

Cum arată unul dintre cele mai frumoase muzee feroviare din Europa Centrală

14 Iulie 2018 - 

Locomotive cu design spectaculos, vagoane blindate, un uriaș plug de zăpadă și zeci de machete care acoperă peste 150 de ani istorie feroviară.

Un muzeu din Varșovia - care la prima vedere ar părea modest - dovedește că poate fi extrem de amuzant, iar mai jos puteți vedea de ce merită notă mare un muzeu care nu mizează pe tehnologie, ci pe relaxare și libertatea de a explora.
Prima cale ferată din Polonia s-a deschis în Silezia acum 176 de ani, dar atunci țara, care acum are 38 de milioane de locuitori, nu mai exista ca stat, teritoriile sale fiind împărțite între puterile din jur.
Muzeul reușește să fie interesant, deși miroase a vechi, unele exponate sunt slab luminate ca în muzeele nemodernizate de la noi, iar locomotivele și o bună parte dintre vagoanele expuse au pete de rugină sau sunt închise.
Însă muzeul are multe părți bune: Nu există taxă foto, nu stă nimeni cu ochii pe tine să-ți stingă lumina când ieși dintr-o sală, WC-urile sunt curate și există și un mic magazin de suveniruri cu lucruri ce costă de la 1-2 euro (cele mai simple locomotive din lemn), până la trenulețe electrice de peste 50 de euro.
Curtea este ”piesa de rezistență”, pe fostele linii fiind ”parcate” locomotive de toate felurile (și de peste 100 de ani vechime), vagoane blindate, vagoane de marfă, un plug de zăpadă, dar și automotoare.
Formidabil este designul unei locomotive verzi construită acum aproape opt decenii, un mastodont ce putea atinge 150 km/h.
Înăuntru sunt câteva săli, cea mare găzduind zeci de machete cu locomotive care au marcat istoria căilor ferate, de la Racheta lui Stephenson, locomotiva care ”prindea” 38 km/h în 1829 și până la Mallard, locomotiva care 110 ani mai târziu depășise 200 km/h.

Lasă un comentariu