Mie12192018

Back Sunteți aici:Actualitate Educatie Panorama Astronomii au descoperit originile unui obiect „fantomă” observat pe cer în urmă cu peste 25 de ani

13 Octombrie 2018 -
Astronomii au descoperit originile unui obiect „fantomă” observat pe cer în urmă cu peste 25 de ani PC: NASA

Cercetătorii au observat, la începutul anilor '90, o sursă puternică de semnale radio din spaţiu. Iniţial, unul dintre aceste obiecte era vizibil, dar a început să se estompeze în următorii ani.

După 23 de ani obiectul era vizibil doar cu ajutorul unui radiotelescop, scrie Business Insider, citat de Descoperă. „Am observat că este straniu. A fost foarte luminos în anii 1990, aşadar schimbarea a fost majoră”, a afirmat Casey Law, autoarea studiului din cadrul Universităţii din California.

Iniţial, cercetătorii au fost intrigaţi de comportamentul obiectului, însă recent au analizat mai multe studii vechi şi le-au comparat cu unele noi. Se pare că obiectul este rezultatul unei pulsaţii de raze gamma. O stea de 40 de ori mai grea decât Soarele a explodat într-o galaxie pitică aflată la 284 milioane de ani lumină de Pământ.

Atunci când steaua s-a transformat într-una neutronică a emis o cantitate uriaşă de materie şi raze gamma. Semnalele radio detectate sunt de fapt „o fantomă” a evenimentului.

„Cred că suntem primii care au descoperit dovezi ale unei explozii de raze gamma ce nu puteau fi detectate de un telescop cu raze gamma”, a declarat Law. Cercetătorii doresc să utilizeze studiul actual pentru descoperirea altor surse de raze gamma.