Vi09212018

Back Sunteți aici:Actualitate Justiție Panorama VIDEO// NASA a lansat un laser pentru a studia amploarea topirii gheţii pe Terra

15 Septembrie 2018 -

Agenţia spaţială americană NASA a lansat sâmbătă cel mai avansat laser plasat vreodată pe orbită, ICESat-2, care are misiunea de a studia amploarea topirii gheţii pe Terra, aflată într-un proces de încălzire.

Media

Această misiune, de un miliard de dolari, este „extraordinar de importantă pentru ştiinţă”, a declarat presei Richard Slonaker, managerul programului ICASat-2 al NASA, transmite France Presse, citat de Agerpres

Aceasta pentru că, de aproape zece ani, agenţia nu mai avea un instrument pe orbită pentru a măsura grosimea suprafeţelor acoperite de gheaţă de pe planetă.

Misiunea anterioară, ICESat, a început în 2003 şi s-a încheiat în 2009. Datorită acesteia, oamenii de ştiinţă au aflat că banchiza se micşorează şi că suprafeţele acoperite cu gheaţă dispar din regiunile de coastă din Groenlanda şi Antarctica.

De atunci, s-au efectuat măsurători cu ajutorul unui avion în cadrul unei misiuni numite Operation IceBridge, ce a constat în survolarea Arcticului şi Antarcticii. Însă este necesară o actualizare urgentă.

Utilizarea din ce în ce mai mult a combustibililor fosili pe Pământ conduce la o creştere constantă a emisiilor de gaze cu efect de seră, care sunt considerate principalele cauze ale schimbărilor climatice.

Temperatura medie la nivel mondial este în creştere de la an la an, patru cei mai calzi ani ai timpurilor moderne fiind înregistraţi între 2014 şi 2017.

Se aşteaptă ca noul ICES-2 să-i ajute pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă în ce măsură stratul de gheaţă contribuie la creşterea nivelului mării.