Evenimentul zilei

Vi02232018

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Actualitate Social Integrarea copiilor cu dizabilități în școlile generale de la noi, o inițiativă susținută de Japonia și de Banca Mondială

Integrarea copiilor cu dizabilități în școlile generale de la noi, o inițiativă susținută de Japonia și de Banca Mondială

29 Ianuarie 2018 - 

Astăzi, au fost prezentate realizările proiectului pilot cu genericul „Integrarea copiilor cu dizabilități în școlile generale. Rezultate și perspective”, organizat de Fondul de Investiții Sociale din Moldova. La eveniment au fost prezenți secretarul general de stat al Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov, oficiali de la Ambasada Japoniei și de la Banca Mondială. 

În discursul său, Igor Șarov a mulțumit Fondului de Investiții Sociale din Moldova, Guvernului Japoniei și Băncii Mondiale, care au administrat și gestionat acest proiect, contribuind astfel la realizarea Programului de dezvoltare a educaţiei incluzive în Republica Moldova pentru anii 2011-2020, se arată într-un comunicat al serviciului de presă al ministerului de resort. 

„Consider că la baza unei munci de succes stă voința comună și implicarea tuturor factorilor care au impact direct sau indirect asupra evoluției noii generații. Școala este cea care îi asigură copilului educația, îi asigură o bună stare psihologică, dar în afară de aceste servicii – pentru că ele cuprind majoritatea copiilor – mai avem nevoie de servicii specializate, inclusiv activități de promovare a integrării copiilor cu dizabilități în şcolile generale”, a precizat Igor Șarov.

Proiectul a fost finanţat din grantul oferit Republicii Moldova de către Guvernul Japoniei prin intermediul Fondului de Politici de Dezvoltare a Resurselor Umane (PHRD), administrat de Banca Mondială şi gestionat de către FISM. Scopul proiectului a fost de a demonstra că autorităţile publice locale pot aplica cu succes politicile naţionale ce promovează integrarea copiilor cu dizabilități în şcolile generale. Beneficiarii proiectului sunt 20 de instituții de învățământ.

 

 

 

Lasă un comentariu