Ma10232018

Back Sunteți aici:Actualitate Social Curiozitati Cum stăteau dinozaurii de o tonă pe ouă, fără să le strivească? Află răspunsul mai jos

18 Mai 2018 -

E clar că dinozaurii de dimensiuni mici stăteau pe ouă întocmai că păsările din ziua de azi, pentru a le cloci. Dar dinozaurii care cântăreau mai bine de o tonă cum procedau, astfel încât să nu-și omoare puii încă neeclozați?

După îndelungi studii, oamenii de știință au acum și un răspuns. Oviraptorozaurii (un grup de dinozauri cu pene, înrudiți cu păsările) de mari dimensiuni își aranjau ouăle sub formă de cerc sau inel, se arată într-un raport publicat de Biology Letters.

Cu cât mai mare era dinozaurul, cu atât mai mare era spațiul de la mijloc, unde dinozaurul se așeza, arată Newsweek.

Cât despre dinozaurii de mici dimensiuni, aceștia își aranjau ouăle în straturi. Aceste ouă erau însă și mai rezistente. Cu cât dimensiunea lor creștea, cu atât deveneau și mai fragile, mai spun oamenii de știință.

Pentru a ajunge la această concluzie, Darla Zelenitsky, de la Universitatea din Calgary, și echipa sa au studiat peste 40 de cuiburi. S-a observat că spațiul din interiorul acestora varia de la 35 de centimetri până la 3,35 metri la cele mai mari specii.

Oviraptorozaurii au trăit în Asia și America de Nord cu milioane de ani în urmă, în timpul perioadei Cretacicului. Grupul includea de la dinozauri precum Caudipteryx, de talia unui curcan, până la cei din specia Gigantoraptor, care cântăreau o tonă și jumătate.

Cât despre ouă, de forma unor cartofi, acestea aveau o nuanță albăstruie și puteau ajunge la dimensiuni impresionante, de 50 de centimetri și aproape 7 kilograme, scrie ziare.com.