Dum07122020

Back Sunteți aici:Actualitate Social Curiozitati Meteoritul descoperit în Mexic care este mai vechi decât întregul nostru sistem solar

01 Februarie 2020 -

Oamenii de știință de la Universitatea Washington St. Louis, Statele Unite ale Americii, au reanalizat meteoritul Allende, descoperit în Mexic în anul 1969, şi au ajuns la concluzia că acesta conţine urme de material mai vechi decât sistemul nostru solar, depăşind vârsta de 4,5 miliarde de ani, notează Science Alert, citat de Descoperă.

Identificarea acestor urme de materie interstelară care să preceadă sistemul nostru solar reprezintă un eveniment rar, dar care nu este unic. Totuşi, materialele din acest meteorit pun la indoială teoriile şi ipotezele legate de materialele interstelare care au călătorit pentru miliarde de ani. Mai exact, urmele de materie interstelară, fragmente de carbură de siliciu (SiC) au fost identificate într-o incluziune a meteoritului; fapt care contrazice teoriile care sugerează că particulele de materie care preced sistemul nostru solar nu pot supravieţui formării acestor structuri.

„În general, este acceptat faptul că aceste incluziuni s-au format aproape de Soare la temperaturi peste 1.500 Kelvin, unde fragmentele presolare nu au putut supravieţui, fiind transportate apoi în alte regiuni ale nebuloasei unde a avut loc acreţia”, au scris cercetătorii într-un articol publicat recent.

În cadrul unor experimente, oamenii de ştiinţă au putut identifica urme de gaze nobile în acele incluziuni; această combinaţie neobişnuită de elemente chimice ar putea să reprezinte baza reananlizării teoriilor legate de fenomenele care pot avea loc în apropierea unei nebuloase.