Vi04272018

Back Sunteți aici:

VIDEO// NASA începe o nouă misiune pentru a descoperi planete locuibile

13 Aprilie 2018 -

NASA începe o nouă serie de căutări pentru a descoperi posibile semne de viață în univers.

Media

Luni va fi lansat un satelit care are ca misiune să identifice planete care ar putea să susțină viața. Scopul oamenilor de știință este ca în circa 2 ani să inventarieze 85% din planete, relatează TVR..

Cercetătorii de la NASA împreună cu cei de Institutul pentru Tehnologie din Massachusetts (MIT) fac ultimele pregătiri la TESS (Transiting Exoplanet Survey Satelite), care va fi lansat în spațiu luni 16 aprilie. Misiunea acestui satelit va fi să caute planete din afară sistemului nostru solar dar care ar putea susține viață.

„Va trece în revistă aproape întreg spaţiul şi va analiza sute de mii, chiar milioane de stele în căutarea unor planete care orbitează alţi sori”, spune directorul de cercetare de la MIT, Sara Seager.

TESS va continua misiunea telescopului spațial Kepler lansat în 2009 dar care este pe punctul de a rămâne fără combustibil și care a descoperit în jur de 2600 de exoplanete, însă mult prea îndepărtate. TESS va împărți cerul în secțiuni și le va analiza pe rând timp de 27 de zile. Principala preocupare vor fi exoplanetele care orbitează o stea, la fel cum pământul se învârte în jurul soarelui.

Misiunea TESS va dura 2 ani, timp în care satelitul va caută posibile noi lumi în apropierea sistemului nostru solar. Cercetătorii speră că în viitor să poată trimite pe acele planete roboți care să continue cercetările.