Evenimentul zilei

Joi10182018

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:

Povestea uluitoare a lui „Iceman”, bărbatul care a lăsat fără cuvinte comunitatea științifică

04 Iunie 2018 - 

Olandezul Wim Hof, poreclit "The Iceman", uimeşte de ani de zile medici şi oameni de ştiinţă deopotrivă prin capacitatea sa extraordinară de a rezista în condiţii extreme, atât în frig cât şi în căldură, pornind de la nişte simple exerciţii de respiraţie pe care el susţine că oricine le poate face, cu aceleaşi rezultate.

Oamenii de ştiinţă l-au analizat pe acest veritabil atlet al condiţiilor extreme de mediu pentru a-i afla secretele, conform unui material publicat de site-ul interestingengineering.com. , transmite Agerpres.
Wim "The Iceman" Hof a alergat maratoane atât în zona polară cât şi în deşert, doar în pantaloni scurţi şi în sandale, fără a părea să se afle vreun moment în stare de disconfort şi fără să bea apă. Olandezul în vârstă de 59 de ani a escaladat vârfurile Everest din Nepal şi Kilimanjaro din Tanzania, de asemenea, îmbrăcat doar cu o pereche de pantaloni scurţi. El a alergat 21 de kilometri în Deşertul Namibiei fără se bea deloc apă.
Conform cercetătorilor, Wim Hof îşi poate declanşa singur o reacţie la stres a organismului care îl ajută să reziste efectelor frigului extrem. "The Iceman" şi-a antrenat prin respiraţie un control superior asupra propriului creier şi stării sale fiziologice, fapt care îi permite practic să-şi elibereze un analgezic natural în organism şi să reziste astfel în condiţii extreme.
El intră în starea care îi permite să aibă astfel de performanţe prin respiraţie şi tehnici de relaxare. „Din întâmplare, sau poate din noroc, el a reuşit să descopere o modalitate prin care să-şi controleze sistemul fiziologic", susţine Musik.
Wim Hof susţine că a deprins singur această tehnică prin încercări şi greşeli repetate, în timp ce-şi petrecea timp în natură. „A trebuit să găsesc legătura dintre creierul meu şi fiziologia mea", susţine el.
Metoda sa presupune aşezarea într-o poziţie relaxată şi începerea unor exerciţii de respiraţie adâncă, exerciţii care duc la creşterea nivelului de oxigen concomitent cu scăderea concentraţiei de dioxid de carbon din sânge.
„Aşa ne-a lăsat natura să facem, să respirăm adânc atunci când suntem stresaţi", susţine olandezul.

Lasă un comentariu