Mie09192018

Back Sunteți aici:

CÂT de murdare şi pline de bacterii sunt interioarele avioanelor

08 Iulie 2018 -

Comunităţile de bacterii care acompaniază navele aeriene de pasageri au multe în comun cu populaţiile de microorganisme care înconjoară oamenii în case şi în birouri, conform unui nou studiu al cercetătorilor de la Universitatea Emory.

Având în vedere natura neobişnuită a mediilor din interiorul aeronavelor, unde ajunge o varietate ridicată de oameni, care străbat continente şi lumi diferite, mulţi se aşteptau ca populaţiile de bacterii de la bordul acestora să fie speciale, scrie Futurity, citat de descoperă.ro.

În acest sens, rezultatul este surprinzător de nespectaculos. Practic, din punct de vedere al microorganismelor prezente, în avion te simţi ca acasă: speciile şi distribuţia bacteriilor sunt similare. „Existau motive să credem că populaţiile de bacterii într-un avion ar fi diferite de cele din alte medii de la sol, deci am fost surprins să aflu că erau foarte asemănătoare cu cele din case şi birouri”, a precizat Howard Weiss, profesor la Georgia Institute of Technology şi autor corespondent al studiului.

„Am găsit că o mare parte din bacterii proveneau din pielea umană şi din gură”.

Există, desigur, şi unele diferenţe în funcţie de traseele avioanelor, dar chiar şi aşa, există un nucleu de genuri de microbi prezente oriunde, în orice aeronavă analizată.