Evenimentul zilei

Lun10142019

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

×

Avertizare

JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 54

Back Sunteți aici:Economie Cât costă deschiderea unui magazin online?

Cât costă deschiderea unui magazin online? Recomandat

18 Iunie 2014 - 

În Republica Moldova, operarea unui magazin online poate începe de la 100 de lei, iar dacă vorbim de un bussines bine pus la punct, costurile ajung peste o mie de euro.

Cine putea să-şi închipuie prin anii *80, că stând în faţa unui monitor poţi uşor cumpăra diferite produse?Din cauza cererii mari, magazinele online cunosc o adevărată dezvoltare şi oferă o gamă largă de produse.

 „Deşi, pare un bussnes simplu de lansat, partea nevăzută a unui magazin online îţi dă de multe ori bătăi de cap. De exemplu, depozitarea, logistica, software-ul de gestiune a stocului şi a site-ului, etc., ajung să reprezinte chiar şi până la 30 la sută din costurile totale”, declară pentru “Evenimentul Zilei” administratorul unui magazin online din Chişinău.

Interesul... scuză mijloacele

Pentru construcţia şi promovarea unui magazin online, după cum ne spune administratoarea unui astfel de magazin din Chişinău, fiecare proprietar ce este interesat în aşa o afacere, îşi va aloca cea mai mare a bugetului său.

„ Interesul scuză mijloacele şi evoluţia acestui bussines depinde de operarea efectivă a magazinului. Acestea pot varia pentru un start-up de la minimum 10% pâna la 25% din cifra de afaceri”, afirmă Ina Bordian, administratoare.

Cel mai ieftin magazin online estimat la 100 de lei

 Lansarea şi operarea unui magazin online se poate şi gratis sau cu o sumă simbolică, însă rezultatele unui asemenea bussines vor fi nule, spun specialiştii.

„ Pentru cel mai simplu magazin online, un proprietar poate începe operarea cu 100 de lei. Această sumă nu include un magazin bine pus la punct”, declară Lilia Sârghi, administratoarea unui magazin online, Chişinău.

Cât de simplu este lansarea şi operarea unui magazin online, administratoarea Ina Bordian spune că , trebuie să existe o persoană care să dirijeze apariţia produselor pe site, de la imagini până la informaţiie despre produs, promoţii. Totodată, prelucrarea şi procesarea comenzilor, depozitarea, facturarea, livrarea, retururile, etc. „Toate acestea presupun angajaţi şi sisteme software bine elaborate. Pentru operarea unui magazin online bine organizat, este nevoie în jur de o mie de euro, chiar şi mai mult”.

De la teorie la practică diferenţa este destul de evidentă, deoarece depinde de tipul magazinului online. „Iniţierea unui magazin online pe o platformă gratuită din internet,  are nevoie şi de o temă atrăgătoare, module de plată, etc. Şi dacă nu dispunem de cunoştinţele necesare de instalare acestor componente a magazinului, scoatem încă vreo 200-250 de euro pentru acestea”, afirmă Ina Bordian.

Potrivit acesteia, în asemenea condiţii suma totală poate depăşi 450 de euro.

Pentru soluţia profesională se plăteşte mai scump

În internet pentru un magazin online profesional sunt soluţii care costă mai scump. „Licenţa de cs-chart costă în jur de 400 de euro, plus tema, setările, persoana care trebuie sa opereze, etc, ajung  la o sumă frumuşică”, menţionează administratoarea.

Potrivit acesteia, pentru o soluţie profesională de creare a unui magazin online, începe de la 500 de euro cu varianta comercială, suport pe e-mail etc.

Lasă un comentariu