Evenimentul zilei

Joi12132018

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Economie Japonezii nu se lasă de sake, dar promit că vor bea mai mult vin moldovenesc

Japonezii nu se lasă de sake, dar promit că vor bea mai mult vin moldovenesc

05 Iulie 2018 - 

Până la sfârșitul anului curent, la Tokyo va fi organizată cea de-a doua ediție a campaniei de promovare a producției vitivinicole moldovenești în Japonia. Declarații în acest sens a făcut ministrul Afacerilor Externe și Integrării Europene, Tudor Ulianovschi, în cadrul întrevederii cu reprezentanți ai companiilor importatoare de vinuri moldovenești în Japonia.

În cadrul dialogului cu reprezentanții companiilor importatoare de vin au fost abordate aspectele colaborării acestor agenți economici și producătorii naționale, problemele cu care se confruntă în procesul de lucru, precum și posibilitățile de extindere a relațiilor bilaterale pe segmentul dat, inclusiv prin creșterea volumelor de vin moldovenesc importat în Japonia, precum și inițierea unor proiecte investiționale bilaterale cu participarea mediului de afaceri din ambele state, se arată într-un comunicat de presă al MAEIE. 

În context, șeful diplomației moldovenești a menționat că datele statistice arată că, în anul 2016, Republica Moldova a exportat în Japonia 106 mii de litri de vin, ce constituie o creștere cu 11% față de anul 2015. „Conform datelor statistice, în 2017, volumul exporturilor vinurilor moldovenești spre piețele externe a crescut cu 5,5% și a ajuns la 14 milioane de decalitri, iar veniturile obținute de producătorii autohtoni s-au majorat cu circa 16 la sută”, a subliniat ministrul Ulianovschi.

Reprezentanții companiilor nipone au salutat decizia de organizare a celei de-a doua ediții a campaniei de promovare a producției vitivinicole naționale în Japonia, menționând că aceasta va contribui și mai mult atât la promovarea vinurilor moldovenești pe piața japoneză, cât și a imaginii Republicii Moldova în țara lor. În cadrul discuției, oamenii de afaceri niponi s-au arătat interesați de extinderea relațiilor comercial-economice cu Republica Moldova și în alte sectoare, accentuând interesul și pentru importul altor produse moldovenești, în special, din sectorul agroalimentar

 

 

Lasă un comentariu