Evenimentul zilei

Sam02242018

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Editorial Panorama Valentine's Day, zi de povară pentru unele femei

Valentine's Day, zi de povară pentru unele femei

14 Februarie 2018 - 

Japonezele s-au săturat ca de Valentine's Day să se simtă obligate să dăruiască colegilor şi şefilor de birou bomboane de ciocolată, considerând că este o practică costisitoare şi discriminatoare, a relatat miercuri EFE.

 

Spre deosebire de alte ţări, unde cei îndrăgostiţi fac schimb de cadouri în ziua de 14 februarie, în Japonia Valentine's Day are o conotaţie diferită, tradiţia impunând angajatelor să cumpere bomboane de ciocolată superiorilor şi colegilor de birou.

Potrivit unui sondaj realizat de Shuffu JOB, 70 la sută dintre femei consideră această tradiţie o povară, în timp ce 15 la sută au considerat normal să dăruiască bărbaţilor dulciuri, iar 33 la sută s-au declarat clar împotriva acestei practici.

Polemica a izbucnit când celebra fabrică de ciocolată de lux Godiva a lansat un anunţ care încuraja să se pună capăt acestei practici, în pofida pierderilor financiare pe care le presupune pentru companie renunţarea la această tradiţie.

"Japonia ar trebui să înceteze să dăruiască ciocolată în mod obligatoriu", a subliniat compania într-un anunţ publicat în ziarul Nikkei la sfârşitul lui ianuarie, fapt ce a aprins dezbaterile privind nevoia de a menţine această tradiţie.

Valentine's Day este o zi în care oamenii îşi exprimă sentimentele adevărate, nu o zi în care se coordonează relaţiile de muncă", a explicat responsabilul Godiva pentru Japonia, Jerome Chouchan, în declaraţii preluate de Japan Times.

Preţurile exorbitante la ciocolata de calitate în Japonia, sentimentul de obligaţie faţă de colegi, sau teama ca acest sentiment să nu fie reciproc sunt câteva motive pentru care japonezele cer să se pună capăt acestei practici în companii.

Euforia anuală pentru bomboane şi ciocolată de Valentine's Day ia cu asalt cofetăriile japoneze care doar în ziua de 14 februarie înregistrează o creştere a vânzărilor de 10 %, potrivit datelor oficiale publicate de Asociaţia Ciocolatei şi Produselor din Cacao din Japonia.

Barry Callebaut, producător mondial de produse de ciocolată şi cacao de înaltă calitate, a propus anul acesta un nou tip de ciocolata - rubinie - produsă din cacao roşie, naturală.

De la 1 februarie, 80 de magazine temporare au fost deschise în Japonia pentru a propune acest sortiment de ciocolată de Valentine's Day, comercializată la un preţ cuprins între 1.800 şi 2.400 de yeni (13 şi 18 euro).

Lasă un comentariu