Evenimentul zilei

Vi12062019

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Externe CUM a folosit FACEBOOK datele tale personale în scopuri comerciale

CUM a folosit FACEBOOK datele tale personale în scopuri comerciale

09 Noiembrie 2019 - 

O serie de documente obținute de NBC News arată cum compania a folosit datele personale ale utilizatorilor serviciilor sale pentru a ajuta acele companii cu care încheiase parteneriate, dar și pentru a le da bătăi de cap acelora pe care le considera rivale.

Documentele numără în total 7.000 de pagini și constau în comunicări interne precum mailuri, mesaje de pe chat, notițe, dar și prezentări și tabele. Toate provin din perioada 2011 – 2015. De asemenea, 1.200 dintre acestea erau catalogate drept „foarte confidențiale”.

Lupta cu competiția

Informațiile pe care compania le are despre utilizatorii săi sunt multe: de la date legate de relații, prieteni, la date de naștere și până la fotografii. Pe toate acestea, platforma le-a folosit ca avantaj în fața celorlalte companii. Mecanismul era unul simplu: Facebook permitea acces special la aceste date acelor companii cu care colabora. Pe de altă parte, tăia accesul la aceste date acelora pe care le considera potențiali rivali.

De exemplu, Facebook a oferit companiei Amazon acces la datele utilizatorilor săi pentru că organizația lui Jeff Bezos cheltuia bani pe reclame de pe Facebook. În schimb, compania lui Mark Zuckerberg a tăiat accesul la datele utilizatorilor aplicației MessageMe. A făcut asta pentru că și-a dat seama că aplicația devenea prea populară și ar fi ajuns să concureze cu Facebook.

Astfel, în unele cazuri, Facebook și-ar fi recompensat partenerii, oferindu-le acces preferențial la anumite tipuri de date ale utilizatorilor, în timp ce le-ar refuza același acces companiilor rivale.

În prezent, autoritățile statale și federale examinează îndeaproape practicile de afaceri ale Facebook. Aceștia încearcă să afle dacă Facebook a încălcat legea, ca urmare a unei conduite anticoncurențiale legate de dominanța sa pe piața rețelelor sociale.

 

Lasă un comentariu