Lun11112019

Back Sunteți aici:Politică Opinii Panorama VIDEO// Descoperire surpriză în spaţiu: O galaxie pitică ce orbitează în jurul Căii Lactee

08 Mai 2018 -

Oamenii de știință susţin că au descoperit o galaxie mică ce orbitează în jurul Căii Lactee, ce anterior nu a fost detectată.

Media

Denumită Hydrus 1, galaxia este localizată la 50.000 de ani lumină de Pământ, între alţi doi sateliţi ai galaxiei noastre, Marele şi Micul Nor al lui Magellan. Conform IFL Science, citat de descoperă.ro, aceasta a fost descoperită cu ajutorul camerei Dark Energy Camera (DECam) de pe telescopul Blanco din Chile.

„Am prezentat descoperirea unei galaxii pitice aflată în constelaţia Hydrus”, au scris autorii studiului.

Hydrus 1 este o galaxie pitică extrem de greu de observat ce are un diametru de 326 de ani lumină, extrem de mică dacă este comparată cu Caleea Lactee ce are un diametru de 100.000 de ani lumină. Aceasta a fost descoperită în Podul Magelanic ce leagă cele două galaxii-satelit. Cercetătorii au descoperit că stelele din Hydrus 1 sunt sărace în metale. Galaxiile sunt denumite ''pitice'' atunci când au 100 de milioane sau mai puţin de stele. De asemenea, echipa sugerează că galaxia se roteşte,  fiind astfel prima ''galaxie pitică ce se roteşte'' detectată până în prezent.