Evenimentul zilei

Ma12112018

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Sănătate Modurile în care îţi poţi menţine creierul tânăr

Modurile în care îţi poţi menţine creierul tânăr

12 Februarie 2018 - 

Creierul şi felul în care funcţionează acesta se modifică odată cu vârsta, iar declinul mintal este un lucru obişnuit şi este una dintre cele mai de temut consecinţe ale îmbătrânirii.

 

Iată câteva moduri în care îți poți menține creierul tânăr. 

Ţine-ţi creierul activ

Citeşte, mergi la diferite cursuri, chiar dacă ai încheiat şcoala cu mulţi ani în urmă, fă chiar şi gimnastică mentală cu jocuri de cuvinte, probleme de matematică, sudoku sau şah. Experimentează lucruri care necesită atât dexteritate cât şi efort mintal, precum desenul, pictura, origami. Astfel, orice activitate care te stimulează mental ajută acest proces de încetinire a uzurii creierului, relatează descopera.ro. 

Fă sport în mod constant

S-a descoperit faptul că sportul practicat în mod regulat duce la creşterea numărului de capilare care duc sânge bogat în oxigen către regiunea creierului responsabilă cu gândirea. Exerciţiile fizice contribuie şi la dezvoltarea unor noi celule nervoase şi la creşterea conectivităţii sinapselor. Astfel rezultă un creier mult mai eficient, cu capacitatea mai mare de adaptare şi o plasticitate ridicată, ceea ce se traduce în performanţe crescute, în ciuda înaintării în vârstă şi a degradării biologice. 

Ești ceea ce mănânci

O dietă echilibrată îţi poate ajuta atât corpul cât şi mintea. Soluţia e simplă: fă modificări în felul în care mănânci şi ai grijă să îşi iei toţi nutrienţii necesari din mâncare. Renunţă la zahărul în exces, la grăsimi nesănătoase, alimente procesate şi creşte cantitatea de fructe şi legume, peşte, carne slabă din alimentaţia zilnică şi rezultatele nu se vor lăsa aşteptate.

Socializează mai mult

Legăturile sociale strânse au fost asociate cu un risc scăzut de demenţă, dar şi cu o tensiune arterială scăzută şi cu creşterea speranţei de viaţă. De asemenea, persoanele anxioase, depresive, private de somn sau epuizate au înregistrat scoruri scăzute la testele cognitive. O sănătate mintală bună şi odihna sunt lucruri extrem de importante pentru funcţionarea întregului organism. Aşa că, ieşi mai des din casă, interacţionează direct cu oamenii din viaţa ta, nu prin intermediul reţelelor de socializare, materializează-ţi un hobby care te scoate din casă, dormi bine şi consideră toate acestea ca pe investiţii în sănătatea ta.

Lasă un comentariu