Evenimentul zilei

Mie08152018

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Sănătate SAUNA - multiple beneficii pentru sănătate. Vezi dovezile de ultimă oră

SAUNA - multiple beneficii pentru sănătate. Vezi dovezile de ultimă oră

07 August 2018 - 

 Sauna este o activitate folosită în scopuri de agrement, wellness şi relaxare. Dovezi de ultimă oră sugerează că, dincolo de folosirea sa pentru plăcere, sauna poate să aibă mai multe beneficii pentru sănătate. Un nou studiu realizat de cercetătorii finlandezi relevă faptul că practicarea regulată a saunei este asociată cu o reducere a riscului de boli cum ar fi hipertensiunea arterială, bolile cardiovasculare, neurocognitive, afecţiunile pulmonare şi tulburările de sănătate mintală.

Un nou raport publicat în revista „Clinica Mayo Proceedings”, citat de Science Daily, a constatat că sauna este asociată cu o reducere a riscului de boli vasculare, cum ar fi hipertensiunea arterială şi bolile cardiovasculare, bolile neurocognitive, afecţiunile precum bolile pulmonare, tulburările de sănătate mintală şi mortalitatea . Mai mult, sauna a atenuat probleme precum ar fi boli de piele, artrita, durerile de cap şi gripa. Dovezile sugerează, de asemenea, că practicarea regulată a saunei este asociată cu o calitate mai bună a vieţii din punctul de vedere al sănătăţii.

Beneficiile saunei 

Echipa de cercetare condusă de cercetători de la Universitatea din Jyväskylä, Universitatea din Finlanda de Est şi de la Universitatea din Bristol a realizat o revizuire amănunţită a literaturii de specialitate despre efectele băilor de saună finlandeze asupra sănătăţii. Sauna finlandeză este caracterizată prin expunerea la o temperatură ridicată (80 grade C-100 grade C) pentru o perioadă scurtă de timp.
Constatările din această revizuire cuprinzătoare a literaturii sugerează, de asemenea, că beneficiile pentru sănătate ale saunei sunt legate de efectele acesteia asupra funcţiilor circulatorii, respiratorii, cardiovasculare şi imunitare. Sauna practicată regulat stabilizează sistemul nervos autonom, reduce tensiunea arterială, inflamaţia, stresul oxidativ, circulaţia colesterolului rău, rigiditatea arterială şi rezistenţa vasculară. În plus, sauna contribuie la producerea unor hormoni. Răspunsurile fiziologice produse de o saună obişnuită corespund celor produse de activitate fizică moderată sau intensă, cum ar fi mersul pe jos.

Stimulează producerea de endorfine

Aceeaşi echipă de cercetare a publicat mai multe studii experimentale care demonstrează efectele benefice ale expunerii pe termen scurt la saună asupra tensiunii arteriale, inflamaţiei, elasticitatea arterială şi funcţia cardiovasculară. Senzaţiile de relaxare şi de bunăstare asociate cu sesiunile de saună pot fi legate de creşterea producţiei de hormoni, cum ar fi endorfinele, a raportat echipa de cercetare.

De asemenea, studiul relevă că sauna produce schimbări benefice care sunt echivalente cu cele produse de activitatea fizică. Într-adevăr, echipa de cercetare a arătat în studii anterioare că o combinaţie de saună şi activitate fizică ar putea aduce beneficii mai mari pentru sănătate în comparaţie cu efectele pe care le-ar avea aceste activităţi desfăşurate separat.
Acest studiu a subliniat faptul că sauna are un nivel de siguranţă bun, putând fi practicată chiar şi de către pacienţii cu boli cardiovasculare stabile. Sauna s-a dovedit a fi bine tolerată hemodinamic fără apariţia unor aritmii ventriculare complexe la pacienţii cu boli de inimă.

Lasă un comentariu