Mie12122018

Back Sunteți aici:Sănătate Folosită în doze reduse, banala aspirină ar putea diminua gravitatea simptomelor și anomaliilor sistemului imunitar în cazul pacienților cu scleroză multiplă

29 Noiembrie 2018 -

Eficiența medicamentului a fost verificată într-un test realizat pe șoareci de laborator.

Cercetarea arată că aspirina administrată pe cale orală la cobai a diminuat severitatea simptomelor, a frânat degradarea mielinei şi a inhibat infiltrarea de celulele în măduva spinării. Cantitatea de aspirină administrată şoarecilor a fost cea a unei doze din versiunea pentru copii a acestui medicament prescris adulţilor, notează Agerpres.
Scleroza multiplă este o boală degenerativă care afectează peste 2,3 milioane de persoane din lume. Aceasta este provocată de pierderea mielinei, o proteină a sistemului nervos responsabilă cu transmiterea impulsurilor la creier şi cu protecţia neuronilor.
Efectul necunoscut al aspirinei, un medicament folosit pentru tratarea durerii, a fost descoperit de cercetătorii de la Universidad Rush din Chicago. Oamenii de știință susțin că, într-o cantitate mică, aspirina a fost capabilă să stimuleze producerea de celule pozitive pentru transmisia nervoasă şi a frânat în acelaşi timp activitatea celulelor maligne -Tregg- care atacă sistemul nervos, degradează mielina şi sunt responsabile de dezechilibrul care provoacă scleroza multiplă.
Grupul de cercetători, în frunte cu Susanta Mondal, a descoperit că aspirina ar putea fi folosită și ca terapie de sprijin pentru pacienţii care suferă de scleroză multiplă sau de alte afecţiuni neurologice asociate unor disfuncţii ale celulelor Tregg.