Evenimentul zilei

Mie09192018

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Sănătate Îngrijire CE este durerea şi cum poate fi combătută

CE este durerea şi cum poate fi combătută

19 Februarie 2018 - 

Adesea asimilată cu un lucru inconfortabil, neplăcut sau chinuitor, durerea are şi părţile ei pozitive: are rolul de a ne proteja de un eventual pericol sau de a ne alarmă atunci când suferim de o boală mai mica sau mai mare. În acelaşi timp, experienţa durerii este diferită pentru toată lumea şi există diferite modalităţi de a o simţi sau a o descrie.

Durerea este simţită atunci când nervii speciali, care detectează leziunea ţesuturilor, trimit semnale pentru a transmite informaţii despre leziune de-a lungul măduvei spinării la creier. Aceşti nervi sunt cunoscuţi ca nociceptori. De atunci încolo, creierul decide ce să facă cu acea durere.

Tipuri de durere

Două dintre cele mai întâlnite tipuri de durere sunt cea cronică (pe termen lung) și cea acută (pe termen scurt). „Durerea acută şi cea cronică sunt faţete diferite ale aceluiaşi fenomen. Durerea acută este provocată de o boală sau leziune specifică, serveşte unui scop biologic util, este asociată cu semnale fizice clare ale sistemului nervos simpatic şi este auto-limitată. Durerea cronică, în contrast, poate fi considerată o boală. Este durerea care depăşeşte timpul normal de vindecare, mai ales dacă este asociată cu o boală. Durerea cronică poate să apară în urma unor stări psihologice şi nu serveşte scopului biologic”, afirmă hipnoterapeutul Eugen Popa, relatează descoperă.ro.

Managementul durerii

Dacă ai dureri în mod regulat, este important să iei în considerare gestionarea durerii cronice. Deşi cei mai mulţi oameni atunci când se confruntă cu dureri puternice sunt tentaţi să stea în pat şi să nu se mişte, în cele mai multe cazuri acest lucru face ca lucrurile să se înrăutăţească. Inactivitatea nu face altceva decât să determine corpul să-şi piardă puterea. Acest lucru îţi va afecta somnul şi starea de spirit.

 Iată 6 paşi simpli care ne pot ajuta să trăim cu durerile cronice.

- Învaţă tehnici de respiraţia profundă care te pot ajuta să te relaxezi, ceea ce poate uşura durerea.

- Este important să reduci stresul. Stresul intensifică durerea cronică. Sentimente negative cum ar fi depresia, anxietatea, stresul şi furia pot creşte sensibilitatea organismului la durere. Învăţând să preiei controlul asupra stresului, poţi găsi o uşurare a durerii cronice.

- Fă mişcare. Endorfinele eliberate de creier în timpul exerciţiilor fizice pot ajuta la reducerea durerii cronice.

- Nu fuma. Fumatul afectează circulaţia sângelui şi poate creşte senzaţia durerii.

- Alege o dietă sănătoasă, echilibrată dacă te confrunţi cu dureri cronice.

- Găseşte modalităţi de a-ţi distrage atenţia de la durere. Cu cât te gândeşti mai mult la durere, cu atât îi creşti puterea. În schimb, alege activităţi care îţi plac şi pe care te poţi concentra cu uşurinţă.

Hipnoză pentru controlul durerii

Formele de terapie care abordează legătura dintre minte şi corp sunt adesea recomandate persoanelor care se confruntă cu dureri pe termen lung. Stresul şi anxietatea sunt reacţii adverse frecvente ale durerii şi chiar pot face senzaţia durerii să se intensifice. Modul în care mintea reacţionează la durere se leagă şi de percepţia senzaţiilor fizice. Ajutorul necesar pentru a reduce stresul şi pentru a schimba modelele de gândire legate de durere poate, prin urmare, să facă o diferenţă uriaşă în percepţia durerii. Pentru aceasta, tot mai mulţi oameni optează pentru hipnoterapie.

Tehnici pentru a combate durerile acute uşoare

În cazul durerilor acute uşoare, poţi încerca una din următoarele tehnici:

Stabileşte un spaţiu de siguranţă. Acesta poate fi orice spaţiu, real sau imaginar în care te simţi în siguranţă şi protejat. Dacă nu ai un astfel de loc prin amintirile tale, atunci încearcă să îţi construieşti unul folosindu-te de imaginaţie şi vizualizare. Creează imaginea spaţiului ales cât mai detaliat: eşti acolo, percepi sunetele, imaginile şi trăirile acelui spaţiu. Vei putea accesa acest spaţiu de fiecare dată când te afli într-o stare de disconfort.

Dacă ai o durere specifică, într-un anumit loc, atunci această tehnică este foarte eficientă:

Foloseşte imaginea unei găleţi pline cu nurofen sau a unei găleţi cu apă rece ca gheaţa lângă tine. Imaginează-ţi că pui mâna în găleata cu apă rece iar drept urmare, conştient sau inconştient, mâna ta va deveni tot mai amorţită. Odată ce a atins nivelul de amorţeală dorit, poţi să atingi cu acea mână orice parte a corpului pe care doreşti să o amorţeşti/anesteziezi şi vei putea să transferi senzaţia din palmă în corp.

 

Lasă un comentariu