Evenimentul zilei

Lun06182018

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Sănătate Îngrijire UTIL: Cinci pași simpli ca să scapi de stres vara aceasta

UTIL: Cinci pași simpli ca să scapi de stres vara aceasta

09 Iunie 2018 - 

Vara poate să fie o sursă de bucurie dar poate fi şi o sursă de stres din cauza căldurii excesive.

Pentru a combate neajunsurile sezonului cald, profesoara de yoga Dana Ţupa consideră că 5 sfaturi adaptate vremurilor moderne ne pot ajuta să menţinem tonusul şi energia ridicate, aspect care se va răsfrânge pozitiv şi asupra relaţiilor pe care le avem cu persoanele din jurul nostru, relatează descoperă.ro. 

1. Fă duşuri reci!

„Duşul rece este o practică de vară care te ajută să rămai calm şi prietenos cu tine şi cu ceilalţi. Fă-ţi o favoare si dă toate dispozitivele electronice pe silent. Foloseşte un ulei blând alcătuit din nucă de cocos şi uleiuri esenţiale de trandafir şi lemn de santal sau de geraniu. Ridică picioarele în sus pe perete timp de 10-25 minute, iar mai apoi fă un duş rece. Efectele vor fi uimitoare, iar corpul tău va fi pregătit pentru a începe cu bine o zi toridă de vară”, explică Dana Ţupa, fondatoarea PURNA Yoga Academy. 

2. Bucură-te de existenţa ta!

„Mulţi consideră că scopul principal în viaţa este să oferim celor din jur din bunăstarea noastră, lucru adevărat, dar totuşi inexact. Ca să putem oferi din bucuria şi din efervesecenţa noastră, trebuie să avem acele resurse interioare pe care să le oferim şi le putem avea doar cultivându-le zi de zi. Prin yoga, într-adevăr, adăugăm zilnic câte o cărămidă la bunăstarea noastră interioară. După cursurile de yoga, odată ce ne-am încărcat fiinţa cu energii pozitive, vindecătoare, le putem împărţi cu cei din jur”, declară profesoara de yoga Dana Ţupa.

3. Relaxează-te mai mult!

„Dacă eşti din categoria persoanelor competitive, caracterizate de determinare şi ambiţie, cu siguranţă că provocarea căldurii rămâne în topul listei de vară. Din punct de vedere energetic, persoanelor care aparţin acestei categorii, li se recomandă să-şi creeze mai mult spaţiu în programul cotidian, să se bucure mai mult de momente de relaxare şi să se concentreze pe armonia persoanei lor, ca punct de plecare într-o relaţie socială sau personală echilibrată”, este de părere specialistul.

4. Înconjoară-te de frumuseţile Pământului!

„Pe timpul verii, atunci când ne-am putea simţi speriaţi, anxioşi, depresivi, moleşiţi, am putea sa schimbăm decorul casei sau al biroului unde petrecem multt timp de lucru. Adăugaţi puţină culoare şi miros spaţiului unde vă petreceţi timpul. Alegeţi florile care vă plac cel mai mult şi bucuraţi-vă de prezenţa lor. Nu ezitaţi să vizitaţi frumoasele galerii de artă, o grădină botanică sau chiar să faceţi plimbări zilnice în parc. 

Viaţa nu înseamnă doar muncă, muncă şi iaraşi muncă. Viaţa înseamnă să ne bucurăm, să fim înconjuraţi de frumuseţile Pământului, să ieşim din acvariu şi să vedem oceanul. Puteţi, de asemenea, să vă programaţi o vacanţă scurtă exact în locul acela exotic al wallpaper-ului care v-a luminat ziua de fiecare dată când deschideaţi laptopul şi începeaţi o nouă zi de lucru. Acele speranţe sădite zi de zi, le putem transpune în realitate pe timpul verii”, afirmă profesoara de yoga Dana Ţupa.

5. Dormi mai mult!

„Chiar dacă este vară şi chiar dacă ziua este mai lungă decât noaptea, regenerarea corpului fizic, echilibrul emoţional şi energetic, au loc cu precădere în timpul somnului, atunci când sistemul limfatic elimină toxinele din corp şi când muşchii sunt complet relaxaţi, facilitând circulaţia sângelui, oxigenului, nutrienţilor şi energiei să curgă din belşug către organele noastre. La polul opus, stresul şi efortul fizic intens duc la contracturi musculare, respiraţie superficială sau, din contră, respiraţie sacadată, ce duce la accelerarea bătăilor inimii. 

Stresul şi situaţiile tensionante duc, conform studiilor ştiinţifice, la o scurtare aproape instantanee a muşchiului psoas, supranumit şi muşchiul sufletului, cel mai ades ducând implicit la dureri lombare şi o stare de disconfort emoţional. Recomandarea este de a dormi între 7 şi 8 ore pe noapte, cel mai târziu începând cu ora 22.30”, conchide profesoara de yoga Dana Ţupa.

Lasă un comentariu