Evenimentul zilei

Dum12082019

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Sănătate Nutriție Ce legume se consumă proaspete și care trebuie gătite pentru un potențial maxim de nutrienți?

Ce legume se consumă proaspete și care trebuie gătite pentru un potențial maxim de nutrienți?

30 Martie 2016 - 

Legumele sunt esențiale pentru organism, însă potențialul maxim de nutrienți pe care îl extragem din acestea poate fi atins dacă le gătim sau le mâncăm proaspete.

Depinde de legumă. Iată cum trebuie să le prepari, scrie doctorulzilei.ro.

Broccoli – crud

Căldura distruge enzimele din broccoli, care contribuie la formarea sulforafanului. Cercetătorii au ajuns la concluzia că această substanță blochează celulele canceroase și le împiedică să se multiplice. De asemenea, acesta te ferește și de cancerul de stomac.

Morcovii – gătit

Studiile au arătat că morcovii conțin betacaroten, iar nivelul lor crește atunci când aceștia sunt gătiți. Betacarotenul este un antioxidant pe care organismul îl transformă în vitamina A. Sistemul reproducător, vizual și imunitar îți vor mulțumi dacă mâncați morcovii din supă.

Spanacul – crud

Spanacul crud consumat de gravide are un rol important în dezvoltarea bebelușilor. Vitamina B9 acționează în special la nivelul celulelor

Ardei gras – crud

Ardeiul gras conține de trei ori mai multă vitamina C decât portocalele. Vitamina C este instabilă în căldură focului și este cel mai bine dacă este ingerată în stare naturală. Cel mai bine este să le mănânci ca pe niște stix-uri naturale.

Evzmd.md

Website evzmd.md

Lasă un comentariu