Evenimentul zilei

Sam11252017

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Sănătate Nutriție Dieta în GASTRITĂ: Alimentele permise și interzise

Dieta în GASTRITĂ: Alimentele permise și interzise

06 Iunie 2017 - 

Gastrita este procesul inflamator localizat la nivelul mucoasei stomacului. Este una dintre cele mai frecvente afecțiuni ale tractului digestiv, provocată frecvent de un stil alimentar deficitar și dezorganizat, înmulțirea bacteriei Helicobacter Pylori în stomac, surmenajul moral, stresul cronic, fumatul, abuzul de alcool, predispoziția genetică.

Gastrita, netratată la timp, poate duce la ulcer și la alte afecțiuni grave ale stomacului. Una dintre cele mai importante măsuri în algoritmul de tratament al gastritei este respectarea dietei. Dacă ai fost diagnosticat cu această afecțiune, este absolut necesar să adopți un regim alimentar sănătos, scrie stylecraze.com.

Pe lângă faptul că vei respecta un orar fix al meselor, există o serie de alimente pe care le poți introduce în meniu ori care îți sunt nerecomandate.

Cum se manifestă gastrita?

Gastrita cronică se manifestă prin dureri de stomac îndată după luarea meselor, senzație de arsuri gastrice, greutate la stomac după ingerarea unor porții mici de hrană, grețuri, vomă postprandială, scăderea poftei de mâncare, constipație (în gastrita cu hiperaciditate), crampe abdominale, balonare, producerea în exces a gazelor intestinale, intoleranță alimentară la alimente grase, picante sau acide, prăjeală și dulciuri.

Dacă mai mulți ani în urmă exista o dietă strictă recomandată de specialiști în caz de gastrită, care presupunea interzicerea totală a alimentelor necruțătoare din punct de vedere mecanic, mese mici și fracționate, acum, specialiștii și-au revizuit recomandările, o astfel de dietă nu este necesară pentru a trata gastrita sau ulcerul. Fiecare persoană cu gastrită trebuie să își ajusteze meniul în functie de reacțiile pe care le are la anumite alimente și de nivelul de toleranță a acestora.

Care sunt alimentele permise în gastrită?

– carne slabă, pește, tofu, fasole;

– uleiuri sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline;

– alimentele bogate în flavonoide cu acțiune antiinflamatoare, cum ar fi cireșele, afinele, ardeiul gras, pot inhiba creșterea H. pylori;

– alimente bogate în vitamina B și calciu, cum ar fi migdale, fasole, cereale integrale (în cazul în care nu-ți provoacă dureri de stomac), legume cu frunze verzi, spanacul, varza înăbușită, broccoli;

– lactate cu mai puține grăsimi;

– legume fierte sau coapte;

– piureuri de legume;

– verdețuri;

– supe și ciorbe;

– oua fierte;

– pește.

Ce alimente să scoți din meniu?

– eliminarea grăsimilor hidrogenate (se găsesc în biscuiți, prăjituri, gogoși, alimente procesate și margarină din comerț);

– evitarea băuturile care pot irita mucoasa stomacului și crește producția de acid (cafeaua, alcoolul, băuturile carbogazoase, ceaiul negru foarte concentrat, ciocolata neagră);

– evitarea alimentelor rafinate, cum ar fi pâinea albă, pastele și zahărul.

– nuci, semințe și alune (în cazul în care nu sunt tolerate);

– alimentele picante;

– alimentele prăjite;

– sosurile grase;

– mezelurile;

– cartofi prăjiți;- sosurile cu făină;

– produse de patiserie;

– prăjituri cu mult zahăr și grăsimi;

– conserve;

– unt.

Ce alimente să consumi cu moderație?

– fructe și legume acide, cum ar fi roșii și suc de roșii, căpșuni, vișine, citrice etc.;

– ciocolata neagră, ceaiul.

Sursa: exquis.ro

 

Lasă un comentariu