Evenimentul zilei

Joi12142017

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Sănătate Nutriție Nu reușești să slăbești? Uite câteva motive

Nu reușești să slăbești? Uite câteva motive

20 Noiembrie 2017 - 

Lipsa activității fizice este una dintre cauzele principale ale obezității. Persoanele care au probleme cu somnul au un metabolism mai lent care afectează hormonii foamei, drept pentru care vor mânca mai mult.

Este adevărat că dieta alimentară și exercițiile fizice sunt factorii cheie care te ajută să slăbești și să te menții la o greutate echilibrată. Ceea nu știm sigur este dacă acestea sunt singurele lucruri pe care trebuie să le avem în vedere pentru a atinge greutatea ideală, întrucât cercetătorii susțin că există și alți factori externi care duc la creșterea în greutate.

Dacă ai adoptat o dietă alimentară sănătoasă și faci exerciții fizice în mod regulat, dar tot nu reușești să slăbești, poate cauza se află printre următoarele 7 motive care împiedică pierderea kilogramelor în plus.

Nu dormi suficient

Studiile au arătat că persoanele care au probleme cu somnul și dorm mai puțin de cinci ore pe noapte au un metabolism mai lent, lucru care afectează hormonii foamei, cum ar fi leptina și grelina.

Leptina este un hormon care îi transmite creierului când să se oprească din mâncat, în timp ce grelina (produsă ân stomac) stimulează senzația de foame. Potrivit studiilor de specialitate, persoanele care nu dorm suficient au un nivel scăzut de leptină și un nivel ridicat de grelină în organism. Acest lucru înseamnă că au tendința de a mânca mai mult și de a se îngrășa.

Pentru a rezolva această problemă, este necesar să dormi cel puțin 8 ore pe noapte.

Consumi prea multe zaharuri „ascunse”

Zaharurile ascunse pot fi prezente acolo unde te aștepți mai puțin; fără să-ți dai seama, consumi cantități considerabile din batoanele și băuturile energizante, cereale, sosuri și creme.

Pentru a evita acest lucru, citește cu atenție ambalajul înainte de a cumpăra un produs și asigură-te că nu conține zahăr rafinat.

Numeri caloriile, dar nu și nutrienții

Evident, atunci când vrei să slăbești, trebuie să mânânci porții mai mici și să reduci aportul caloric. Totuși, anumite persoane devin atât de obsedate de acest aspect, încât uită să includă în dieta alimentară anumite substanțe nutritive esențiale.

În acest caz, cel mai important este să te gândești la calitatea alimentelor consumate – nu numai la numărul de calorii – și să te asiguri că îi oferi organismului suficiente vitamine, minerale și antioxidanți.

Petreci prea mult timp stând pe scaun

Un stil de viață sedentar este una dintre cauzele principale ale obezității. De multe ori te gândești că nu ai timp de mișcare, dar în realitate este doar o lipsă de interes. Este recomandat să faci cel puțin 30 de minute de exerciții fizice zilnic, cum ar fi: mersul pe jos, alergatul, jogging-ul, mersul pe bicicletă și altele.

Nu gătești suficient

Un stil de viață sedentar combinat cu o alimentație precară se transformă într-unul dintre cei mai mari dușmani ai siluetei. Din lipsă de timp, multe persoane aleg să consume alimente congelate, produse de fast food și altele de acest gen. Soluția este să găsești mai mult timp pentru a găti mâncăruri sănătoase și mai ales pentru a prepara un mic dejun adecvat.

Ai o problemă hormonală

Poate ți s-a întâmplat să încerci orice pentru a pierde în greutate, dar în loc să slăbești, te îngrași. În acest caz, ar trebui să te adresezi medicului tău, întrucât creșterea în greutate poate fi și rezultatul unei disfuncții hormonale, cum ar fi hipertiroidismul, sindromul ovarelor polichistice și rezistența la insulină.

În urma consultului, medicul îți poate prescrie un tratament adecvat. Dacă problema este într-adevăr de natură hormonală, este bine să incluzi în alimentație proteine sănătoase, legume, alge de mare și acizi grași esențiali.

Nu consumi suficienți acizi grași esențiali

Timp de mulți ani, planurile nutriționale și dietele pentru slăbit au prezentat grăsimile ca fiind dușmanii noștri. În ziua de azi există multe produse „fără grăsimi” care sunt descrise drept hrănitoare, dar cu toate acestea, rata obezității continuă să crească.

Greșeala pe care este posibil s-o faci atunci când vrei să slăbești este că nu incluzi în alimentația ta suficiente grăsimi sănătoase, cum ar fi acizii grași esențiali care se găsesc în uleiul din semințele de in, în nuci și în semințe. Aceste grăsimi bune ajută la descompunerea grăsimilor rele din corpul tău, oferindu-ți în același timp o senzație de sațietate. 

Lasă un comentariu