Evenimentul zilei

Ma06192018

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Sănătate Nutriție CE tip de pâine este bine să mâncăm? Variantele date de nutriționist

CE tip de pâine este bine să mâncăm? Variantele date de nutriționist

01 Martie 2018 - 

Pâinea nu lipseşte din alimentaţia noastră, dar din păcate produsele pe care le găsim astăzi pe piaţă se îndepărtează tot mai mult de cele făcute în casă, cu ingrediente naturale.

De multe ori, cumpărăm pâine din centrele comerciale în primul rând pentru mirosul îmbietor pe care îl împrăştie. E important să ştim că multe produse de panificaţie şi de patiserie sunt obţinute din produse congelate. Ba mai mult, au în compoziţie aditivi, aşa că e de preferat să evităm consumul acestora sau să le servim ocazional.

Pâinea din făină integrală este varianta cea mai sanogenă, având în vedere că este o sursă excelentă de fibre alimentare, carbohidraţi. Făina integrală se obţine din măcinarea bobului întreg de grâu, deci va conţine toate părţile componente ale acestuia: tărâţe, germeni şi endosperm, care, în mod normal, sunt îndepărtate în procesul de prelucrare pentru panificaţie, relatează descoperă.ro. 

Avantaje: fibrele alimentare sunt esenţiale în scăderea colesterolemiei, iar prin proprietăţile pe care le deţin pot preveni bolile cardiace, digestive, de tipul constipaţie, diverticuloză. Pâinea integrală este bogată în vitamine şi minerale şi hipocalorică, comparativ cu pâinea albă, iar mineralele, precum magneziul, seleniul, cuprul şi manganul, pot ajuta la protejarea organismului de unele tipuri de cancer.

Pâinea albă este obţinută din făină rafinată, adică grâul trece printr-un proces de măcinare care are ca rezultat îndepărtarea invelişului extern al bobului.

Avantaje: pâinea are un aspect moale, pufos şi un gust delicios.

Dezavantaje: Din punct de vedere nutriţional, efectele procesului de rafinare sunt dezastruoase, deoarece se pierd vitamine, în special cele din complexul B, fibre, minerale. Pâinea albă este bogată din punct de vedere caloric.

Pâinea de secară (pâinea din făină integrală de secară) are foarte multe efecte benefice pentru sănătate.

Avantaje: Secara este o sursă de magneziu, mineral esenţial pentru sinteza enzimatică şi cu rol important pe profilul glicemic şi digestiv. Pacientelor postmenopauză, care sunt private de protecţia estrogenică, le recomand consumul de pâine de secară, care poate participa la o progresie încetinită a aterosclerozei şi a bolilor cardiovasculare.

Pâinea neagră

Avantaje: are mai puţine calorii decât cea albă, mai multe fibre, glucide cu absorbţie mai lentă, iar din punct de vedere al digestibilităţii este superioară, comparativ cu pâinea albă.

Dezavantaje: multe produse de panificaţie din comerţ sunt sărace din punct de vedere nutriţionali, conţin mulţi aditivi şi conservanţi dăunători.

Pâinea Graham este obţinută din făină integrală măcinată grosier, păstrează astfel tărâţa mare şi asigură o digestibilitate mai bună.

Avantaje: este bogată în fibre, vitamine şi minerale

Pâinea cu seminţe sau măsline. Adaosurile de seminţe sau măsline cresc încărcătura calorică a pâinii şi  favorizează creşterea în greutate. Recomand consumul acestor sortimente doar în prima parte a zilei, la micul dejun sau la gustare, cu limitare cantitativă, 1-2 felii. Adaosurile diferitelor ingrediente măresc riscul căderii în capacană, pentru că oamenii au impresia că produsele complex sunt mai bune, au mai multe beneficii.

În general, trebuie să fim prudenţi când o consumăm, asta pentru a evita surplusul ponderal.

 

Lasă un comentariu