Evenimentul zilei

Vi02222019

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Sănătate Nutriție VIDEO// CARE sunt alimentele care scad riscul de depresie

VIDEO// CARE sunt alimentele care scad riscul de depresie

02 Mai 2018 - 

Depresia, boala omului modern, te pune faţă în faţă cu o realitate care nu îţi place, dar pe care nu o poţi schimba, pentru că nu ai resursele necesare. 

Media

Treptat, începe să îţi cedeze tot organismul. În acest proces, alimentaţia are un rol esenţial. Iată care sunt alimentele care pot aduce buna dispoziţie şi pot scădea riscul de depresie!

Ciocolata conţine o serie de compuşi responsabili pentru o stare de spirit pozitivă şi poate induce senzaţia de calm, relatează descoperă.ro. Totodată,  creşte producţia de endorfine în organism, ceea ce conferă organismului o stare de bine.

Orezul brun conţine carbohidrati cu absorbţie lentă care declanşează în organism eliberarea de serotonină şi norepinefrină, care vă ajută să faceţi faţă mai bine stresului, pentru că vă îmbunătăţeşte dispoziţia şi energia.

Usturoiul conţine o substanţă numită alicină care ajută la dispariţia stărilor de epuizare fizică şi psihică. Aceasta are proprietăţi antivirale şi antifungice, scade colesterolul şi tensiunea arterială, care este asociată cu stresul, şi ajută la creşterea bunei dispoziţii.

Seminţele de floarea-soarelui conţin potasiu, complexul de vitamine B12 (mai ales B6 şi acid pantotenic) şi zinc, substanţe a căror nivel scade mult în timpul perioadelor de stres.

Algele au efect energizant asupra ficatului, facilitează eliminarea toxinelor şi scad astfel nivelul de stres din organism. Algele conţin toate substanţele nutritive cunoscute, inclusiv pe acelea care au efect pozitiv asupra sistemului nervos. Ele conţin 60% proteine şi aminoacizii din care se obţin hormonii care creează starea de bine a organismului, serotonina şi norepinefrina.

Castraveţii au efect calmant asupra sângelui şi ficatului. Când ficatul este hrănit adecvat şi nu este suprasolicitat, el ajută la echilibrarea hormonală, creşte buna dispoziţie şi elimină stresul.

Oleaginoasele sunt bogate în vitaminele B şi E care ajută la creşterea sistemului imunitar şi la scăderea tensiunii arteriale, ceea ce duce la relaxarea organismului şi la o  stare de linişte.

Bananele conţin triptofan, aminoacid pe care corpul nostru o transformă în serotonină şi care ne face să ne simţim mai fericiţi. În general, trebuie să le consumăm cu moderaţie, deoarece au în compoziţie  o cantitate importantă de zahăr, fiind recomandate cu precauţie bolnavilor de diabet.

Dovleacul, varza, broccoli, spanacul produc în organism endorfine ce ameliorează starea depresivă.

Celor care se confruntă cu stări depresive le este recomandat să introducă în alimentaţie surse de vitamina D: somon, ouă, lapte, iaurt, ciuperci, sucul de portocale fortificat cu vitamina D, care are rolul de a creşte nivelul de serotonină din organism.

 

Lasă un comentariu