Evenimentul zilei

Ma10232018

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Sănătate Nutriție Acestea sunt FRUCTELE recomandate în curele de slăbire

Acestea sunt FRUCTELE recomandate în curele de slăbire

04 Iunie 2018 - 

Cunoscute încă din antichitate, caisele, cu gustul lor dulce, uşor acrişor atunci când nu sunt foarte coapte, sunt fructele recomandate în curele de slăbire. 

O porţie de 100 g caise (aproximativ 3 bucăţi) proaspete conţin numai 48 kcal, cu 11 % carbohidraţi, 1.5 % proteine şi niciun gram de lipide, relatează descoperă.ro. Sunt fructe în care întâlnim micronutrienţi precum carotenoizii, o familie de peste 600 de substanţe care se găsesc în plante şi care sunt transformate de organism în vitamina A. Aceştia se găsesc în fructe şi legume verzi, galbene şi portocalii, cum sunt morcovii, dovleacul, cartofii dulci, caisele, spanacul, broccoli.

Vitamina A este un antioxidant şi este esenţială în dieta pentru sănătatea ochilor, a pielii, părului, dinţilor şi oaselor). Alţi micronutrienţi pe care îi conţine: vitamina C, vitamina E, magneziu, potasiu, cupru sau mangan, dar şi fibre.  

Conţinut caloric scăzut

Trei caise  fac o gustare comodă pentru persoanele aflate la dieta (48 de kcal conţinute de 100 g de caise Astfel, o gustare de aproximativ şase caise are sub 100 kcal şi reprezinta echivalentul a doar 4 pătrăţele de ciocolată, 15 migdale sau o treime de covrig.

Cantitate decentă de fibre

Fibrele alimentare încetinesc absorbţia glucidelor, îmbunătăţind astfel controlul glucozei sangvine (glicemia).  De asemenea, sunt implicate în menţinerea unei stări de saţietate prelungite şi în reglarea  tranzitului intestinal. 

Ajută la menţinerea unui ten sănătos şi a unui păr strălucitor

Prin conţinutul de vitamina A, C şi E consumul de caise asigură un aspect sănatos al pielii şi părului. 

Contribuie la menţinerea şi dezvoltarea musculaturii

Conţinutul de potasiu şi magneziu din caise îi ajută pe cei care le consumă să îşi menţină funcţionarea normală a musculaturii. Potasiul şi magneziul sunt minerale esenţiale pentru acest proces, condiţia numită hipopotasemie ducând la slăbirea masei musculare şi la crampe. Magneziul este implicat în contracţia musculară, dar şi în funcţionarea normală a sistemului nervos.

Aduc o stare de bine

Combinaţia de vitamina C, potasiu şi magneziu din caise le fac pe acestea un depozit de stare de bine. O gustare bogată în aceşti micronutrienţi poate să constituie pentru unii dintre pacienţi un boost de energie similar consumării cafeinei.

De ce trebuie introduse în alimentaţia copiilor

Au un conţinut bogat în vitamine şi minerale

Caisele, alaturi de multe alte fructe, sunt recomandate copiilor datorită conţinutului bogat de vitamine şi minerale. Copilul are nevoie de o alimentaţie care să îi asigure necesarul de micronutrienţi, deoarece lipsa acestora poate duce la o dezvoltare sub potenţialul genetic.

Cantitate bună de fibre

Fibrele sunt esenţiale pentru alimentaţia copiilor şi caisele, cu cele 2 grame de fibre conţinute/100g asigura unui copil o gustare echilibrată şi cu beneficii.

Culoare vie

Aspectul alimentelor este foarte important pentru copii. De aceea, cele care au culori atrăgatoare sunt indicate pentru a le fi servite. 

Conţin substanţe esenţiale pentru dezvoltarea creierului

Magneziul şi potasiul sunt necesare dezvoltării creierului copilului, aşa că, alături de alţi micronutrienţi, nu trebuie să le lipsească din alimentaţie.

Lasă un comentariu