Evenimentul zilei

Lun02172020

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Special
08 Noi 2019
Publicat în Economie

Pentru ca un investitor de talie internațională să vină pe piața Republicii Moldova, este nevoie ca un șir întreg de pași să fie parcurși, iar investiția acestuia să fie securizată.

08 Noi 2019
by  - 
Publicat în interviu

Cătălin Vasile este fondatorul și directorul general al Ritter Broker de Asigurare și Reasigurare SRL, companie înființată în urmă cu 9 ani de către el. Între timp a ajuns la o cifră de afaceri de 13,5 milioane lei și la 45 000 de polițe vândute în 2018. Nu a fost așa de ușor. A urmat cursurile Facultății de Studii Economice Europene, lucrând în paralel în industria auto iar ulterior în piața de brokeraj în asigurări. Ritter Broker oferea la început servicii de intermediere și consultanță în asigurări, dar, pe parcursul anilor, și-a extins serviciile financiare acoperind și intermedierea contractelor de leasing financiar și operațional, cât și cea a pensiilor private pilon III.

 

În prezent, compania lucrează cu peste 30 de societăți de asigurări, 12 companii de leasing financiar și operațional și 3 societăți de administrarea a fondurilor de pensii private pilon III. Din 2018, planul RITTER Broker prevede atât dezvoltarea sistemului de franciză la nivel național cât și creșterea vânzărilor prin intermediul agențiilor teritoriale existente.În acest moment, compania implementează un sistem de franciză, oferind clienților din orașe mai puțin dezvoltate din punct de vedere al sistemului financiar de asigurări și brokeraj, polițe de asigurări, de pensii private pilon III și oferte de leasing atent concepute pentru nevoile lor. Ritter lucrează cu 30 de societăți de asigurări, 3 societăți de administrare a pensiilor pilon III și 12 firme de leasing financiar și operațional. Puutând să ofere peste 1000 de produse financiare potențialilor clienți, inclusiv prin intermediul viitorilor parteneri de franciză. Dar să auzim chiar de la Cătălin Vasile cum a ajuns în toată această poveste a asigurărilor și cum se văd lucrurile în viitor, din perspectiva acestui domeniu.  

De ce asigurări? Este un domeniu pe care l-ați ales sau v-a descoperit el?

Am început activitatea în 2010 ca o afacere de familie complementară unor altor afaceri știind că pot să creez pe termen lung un serviciu de cea mai buna calitate în care clienții să poată primi cea mai buna consiliere raportata la riscurile asigurate versus preț. Ritter Broker are o istorie de succes în piața de intermediere din România, datorat abordării noastre unice de vânzare a produselor de asigurări ce include o creștere consecventă în fiecare an.

Care a fost momentul în care ați realizat că piața românească este pregătită pentru diversificarea gamei de produse de asigurări?

Ca orice piață în tranziție, cea din România prezinta multe provocări, dar și potențialul este diferit în comparație cu cel al țărilor dezvoltate, fiind departe de a atinge un nivel de saturație pe toate segmentele de asigurări. Piața este una foarte activă. În fiecare an apar produse noi de asigurare sau modificări ale produselor existente deja, principalul motiv fiind necesitatea și solicitările consumatorului.

A devenit piața românească de asigurări una matură, care este ferită de surprize? Care sunt perspectivele ei?

Piața locală a asigurărilor este caracterizată de un grad mediu de concentrare. Tendința rămâne orientată spre activitatea de asigurări generale ce deține o pondere de 79% însă se sesizează o consolidare a segmentului asigurărilor de viață ce înregistrează anual creșteri. Pentru următorii doi - trei ani direcția este una de identificare și implementare de măsuri pentru îmbunătățirea performanței și a eficienței activităților, reevaluarea canalelor de distribuție dar și rebranduirea.

Cum a compania într-o piață foarte concurențială și unde se plasează în acest moment?

A fost o creștere liniară, de la an la an, cu dezvoltări de puncte de lucru și consolidarea portofoliului propriu de clienți existent atât retail cât și corporate. Ritter Broker se situează momentan în clasamentul brokerilor activi din România, între pozițiile 70 și 80, conform datelor publice și ne dorim prin strategia de dezvoltare pe care o avem să ajungem la poziția 40 -50 până la finele anului viitor.

Care au fost cele mai mari provocări sau obstacole cărora a trebuit să le faceți față, până acum?

Piața europeană, inclusiv cea din România, a trecut printr-o serie de schimbări legislative în ultimul an, ce vor rămâne cel mai probabil în istorie. Printre acestea, se numără GDPR – Regulamentul Privind Protecția Datelor Personale și IDD – Directiva privind Distribuția în Asigurări, care pun accentul principal pe protecția consumatorului de asigurări și impune o serie de cerințe exigente în ceea ce privește pregătirea profesională a celor care activează în acest domeniu, astfel că ultimii ani, au fost cu provocări pentru toți jucătorii din piață.

Care sunt cele mai “exotice” produse pe care le oferiți?

În fiecare an încercam să ajungem cât mai aproape de nevoile clienților noștri, atât retail, cât și corporate, astfel că avem produse noi de la asigurarea riscurilor cibernetice, la cea a animalelor de companie, la asigurarea viței de vie și a pomilor fructiferi și până la cele pentru parcuri fotovoltaice și parcuri eoliene.

Sunteți unii dintre pionerii sistemului de franciză în sectorul financiar-asigurări. Este un model de afaceri care poate oferi succes celor care ar dori să aleagă acest domeniu?

Noi ne-am orientat atenția, pentru început, către zona de retail, service-uri auto, servicii imobiliare, agenții de turism sau servicii diverse care se adresează consumatorilor finali. Ritter Broker pune la dispoziția clienților servicii personalizate de asigurare de la toate societățile de asigurări prezente pe piața locală și nu numai, care vor acoperi multiple tipuri de asigurări, cum ar fi cea obligatorie a autovehiculelor (RCA) sau asigurarea pentru avarii și furt a autovehiculelor tip CASCO, plus multe altele. Oricine își dorește poate deveni francizat Ritter! 

08 Noi 2019
Publicat în Economie

Cursul Valutar pentru 8 noiembrie 2019.

07 Noi 2019
Publicat în Cultura

Sf Mihail şi Gavril sunt sărbătoriți în fiecare an pe 8 noiembrie, de credincioşii ortodocşi şi greco-catolici pe data de 8 noiembrie. Sfinții Mihail și Gavril sunt consideraţi conducătorii cetelor de îngeri şi călăuzele sufletelor spre Rai.

07 Noi 2019
by  - 
Publicat în Economie

Lipsa unei creșteri economice sustenabile și nivelul ridicat al economiei informale determină lipsa unei baze impozabile mari, pune presiune pe sistemul de protecție socială și lărgește decalajul dintre diferitele categorii de cetățeni. Este una din concluziile conferinței „Atenuarea inegalităților: precondiție fundamentală pentru creșterea economică durabilă”, organizată de Centrul Analitic Independent „Expert-Grup”, relatează IPN.

06 Noi 2019
by  - 
Publicat în interviu

Trăim vremuri în care, în toate domeniile, tehnologia a devenit mai mult decât  un must have. În cazul de față vom vorbi despre acel moment când expertiza financiară întâlnește tehnologia de ultimă generație, pentru a-i ajuta pe comercianți să atingă adevăratul potențial al propriului business. Sunt multe companii gata să sară în ajutorul comercianților. Dar tot în cazul de față vom vorbi despre  Twispay, care urmărește să devină una dintre instituțiile financiare europene de top. Atuurile sale fiind tehnologia de ultimă generație și experții săi de talie mondială. Pentru a afla mai multe pe acest subiect am stat de vorbă cu Raluca Avram, Product Manager la Twispay, care ne-a acordat un interviu, punctând și cum va arăta piața de e-commerce în viitor, în România.

 

Raluca Avram, să zicem că cineva vrea să își deschidă un magazin online. Sau are deja unul. De ce ar avea nevoie de voi?

Metodele de plată și procesarea securizată a plăților reprezintă componente cheie, de care fiecare comerciant ar trebui să țină cont, indiferent dacă deține deja, sau intenționează să deschidă un eShop. Twispay vine în ajutorul acestor comercianți care vor să beneficieze de o platformă securizată și complet automatizată. Oferim servicii de acceptare la plata pentru tranzacțiile VISA sau Mastercard, procesăm plăți în toate monedele existente și oferim o varietate de metode alternative de plată.

Exceptând adresarea necesității de bază, procesarea plăților, Twispay mai oferă câteva avantaje competitive sub formă unor feature-uri, sau beneficii. Pe lângă focusul către securitate, care ar trebui să fie principalul factor de interes al tuturor procesatorilor de plăți, Twispay acordă o importanță deosebită experienței consumatorului. Dar și modului de gestionare a plăților de către clienții noștri. Oferim partenerilor noștri posibilitatea de a personaliza pagina de plată din punct de vedere vizual. Astfel ei vor oferi, la rândul lor, o experiență îmbunătățită. Pe lângă acest aspect, îndreptat către consumatorul final, punem la dispoziția magazinelor online un dashboard performant, care oferă o viziune clară asupra tuturor tranzacțiilor și KPI-lor de interes. Totodată, oferim posibilitate de plăți recurente (subscripții sau abonamente), printr-un singur click, sau chiar prin link, pentru clienții care nu doresc să adauge un shopping cart în website-ul lor. Foarte important de menționat este că, din România, Twispay  operează prin firma Capital Financial Services S.A, aceasta fiind o instituție financiară ce oferă servicii de plată și este licențiată de BNR. Pentru clienții noștri, unul dintre beneficiile acestei licențe este scutirea de la plată a TVA-ului.

Cum s-a ajuns la acest produs românesc dedicat pieței de procesare de plăți online din Europa?

Piața de eCommerce este în continuă dezvoltare, la fel ca și așteptările consumatorilor, tehnologiile, sau inovațiile. Spre exemplu, în România, piața de eCommerce a crescut cu aproape 30% în 2018, comparativ cu 2017, iar noi ne așteptăm la o creștere semnificativă și în 2019. La nivel global, cifra a fost la fel de semnificativă, aproximativ 20%. O dată cu creșterea pieței, nevoia de diferențiere crește și ea. Pe piața de servicii de procesare de plată din România nu am văzut o schimbare semnificativă în ultimii ani, astfel am simțit nevoia de a crea un produs care să le permită comercianților să țină pasul cu inovația, să le oferim mai mult decât o modalitate de procesare a plăților, să le fim un adevărat partener.

Cum crezi că va arăta piața de e-commerce în vitor, în România?

Cum spuneam mai devreme, și cum probabil dorește toată lumea, mă aștept la o dezvoltare în zona de inovație și de apropiere față de consumatori. Pe piața de eCommerce văd deja un focus mare în zona de personalizare, de experiențe de cumpărare, care sigur se va dezvoltă și mai mult. Vor apărea din ce în ce mai multe canale de vânzări: am observat deja o creștere rapidă a shoppingului pe rețele de socializare, iar smartphone-urile vor domină piața.

Inteligența artificială și realitatea virtuală vor fi prezente din ce în ce mai mult. Deja au apărut o multitudine de soluții ingenioase, care îți permit să vezi, direct pe mobil, cum ți-ar sta cu un anumit tip de machiaj, o pereche de ochelari, sau dacă livingul tău e destul de mare pentru o nouă canapea. De asemenea, mă aștept la schimbări legate de modalitățile și rapiditatea livrării și bineînțeles, de schimbări în zona de plăți. Cred că vom asista la o scădere drastică a plăților la ramburs și sper eu, la mai multă inovație în zona de plata online. Twipay este o instituție financiară, licențiată de BNR și listată în registrul instituțiilor financiare emitente de moneda electronică. Compania oferă un set complet de instrumente ce facilitează plata online pentru companiile din zona de eCommerce. În afara soluției tehnice propriu-zise, adică gateway-ul, printre soluțiile promovate se numără și servicii de acceptare la plată a tranzacțiilor Visa și Mastercard. Totodată, Twispay oferă procesare într-o multitudine de monede, dar și metode alternative de plata din întreagă lume.

Ce va urma, care este viitorul companiei?

Avem multe planuri și idei; în primul rând, ne dorim să îmbunătățim din ce în ce mai mult produsele noastre existente, să diversificăm metodele de plată și să ne adaptăm dinamicii și nevoilor noi ce apar în piață. De asemenea, din același motiv, ne-am propus și să creștem portofoliul nostru de produse. Credem și ne dorim ca relația cu clienții noștri să fie un parteneriat puternic, de aceea vrem să ne adresăm corespunzător nevoilor pe care aceștia le au. Astfel, în continuare, vrem să ne axăm, din ce în ce mai mult, pe flexibilitate și personalizare. Mai exact, pe dezvoltarea de produse și servicii cu specific în diferite industrii, dar și pe particularități individuale ale fiecărui client, unde este cazul.

Citeam undeva că v-ați propus să deveniți una dintre cele mai avansate companii digitale din spațiul Uniunii Europene. De ce acest target?

Rolul tehnologiei în viețile noastre este de neconestat. Stilul nostru de viață s-a schimbat, obiceiurile noastre s-au schimbat, iar companiile trebuie să se adreseze într-o altă manieră, una digitală. Noi, fiind un fintech, ne-am propus să aducem un grad ridicat de digitalizare pe piața de procesare a plăților online din Europa, dar mai ales din România. Un exemplu bun este noul nostru proces de onboarding dedicat potențialilor clienți, pe care îl vom lansa chiar la începutul lunii noiembrie. Prin acest proces de onboarding online, ne-am propus să reducem, cât mai mult cu putință, munca manuală și procesul birocratic de a deschide un cont. Twispay își dorește, nu doar să țină pasul cu viitoarele trenduri și inovații, ci să facă parte din categoria celor care le lansează.

Sunt românii receptivi la serviciile voastre?

Deși suntem prezenți în toată Uniunea Europeană și Elveția, avem foarte mulți clienți din România iar numărul de clienți Twispay a crescut în 2019 cu 49% față de 2018. Este adevărat că se simte și o nevoie de educație, dar în același timp există deschidere pentru ea. Am primit feedback plăcut din partea partenerilor noștri, mulți au fost foarte încântați de suportul și informațiile ajutătoare pe care le oferim, iar pe noi asta nu poate decât să ne bucure.

06 Noi 2019
Publicat în Economie

Proiectul Îmbunătățirea eficienței Sistemului de Alimentare Centralizată cu Energie Termică (SACET) din mun. Chișinău, implementat de Termoelectrica S.A. cu susținerea Băncii Mondiale și Guvernul Suediei, este proiectul cu cel mai mare succes din portofoliul pentru sectorul energetic implementat în toată Europa de Est și Asia Centrală.

06 Noi 2019
Publicat în Economie

Cursul Valutar pentru 06 noiembrie 2019.

04 Noi 2019
Publicat în Economie

Grupul IAG, care deţine mai multe companii aeriene, în special British Airways, a anunţat luni preluarea companiei spaniole Air Europa pentru un miliard de euro în numerar, o tranzacţie care îi va extinde prezenţa în Spania, unde IAG deţine deja transportatorul aerian naţional Iberia şi operatorul low-cost Vueling, transmite Reuters.

04 Noi 2019
Publicat în Economie

Cursul valutar pentru 4 noiembrie 2019.

03 Noi 2019
Publicat în Economie

Cursul valutar pentru 3 noiembrie 2019.

02 Noi 2019
Publicat în Media

Fostul solist al trupei Compact, Leo Iorga, a murit, sâmbătă, a anunțat cântărețul și compozitorul, Adrian Ordean. Artistul avea 54 de ani și, în ultimii ani de viață, s-a luptat cu cancerul.

02 Noi 2019
Publicat în Economie

Cursul valutar oficial la 02.11.2019.

01 Noi 2019
by  - 
Publicat în Economie

Federația Rusă urmează să acorde în regim de urgență 500 de autorizații suplimentare pentru tranzitarea mărfurilor moldovenești pe teritoriul Ucrainei pentru a fi exportate în Rusia. Despre aceasta anunță președintele Igor Dodon, care menționează că la o astfel de înțelegere a ajuns ca urmare a unei discuții telefonice cu reprezentantul special al președintelui rus pentru dezvoltarea relațiilor comerciale și economice cu Moldova, vicepremierul rus, Dmitri Kozak, relatează IPN.