Evenimentul zilei

Dum05312020

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Special
07 Noi 2019
by  - 
Publicat în Economie

Lipsa unei creșteri economice sustenabile și nivelul ridicat al economiei informale determină lipsa unei baze impozabile mari, pune presiune pe sistemul de protecție socială și lărgește decalajul dintre diferitele categorii de cetățeni. Este una din concluziile conferinței „Atenuarea inegalităților: precondiție fundamentală pentru creșterea economică durabilă”, organizată de Centrul Analitic Independent „Expert-Grup”, relatează IPN.

06 Noi 2019
by  - 
Publicat în interviu

Trăim vremuri în care, în toate domeniile, tehnologia a devenit mai mult decât  un must have. În cazul de față vom vorbi despre acel moment când expertiza financiară întâlnește tehnologia de ultimă generație, pentru a-i ajuta pe comercianți să atingă adevăratul potențial al propriului business. Sunt multe companii gata să sară în ajutorul comercianților. Dar tot în cazul de față vom vorbi despre  Twispay, care urmărește să devină una dintre instituțiile financiare europene de top. Atuurile sale fiind tehnologia de ultimă generație și experții săi de talie mondială. Pentru a afla mai multe pe acest subiect am stat de vorbă cu Raluca Avram, Product Manager la Twispay, care ne-a acordat un interviu, punctând și cum va arăta piața de e-commerce în viitor, în România.

 

Raluca Avram, să zicem că cineva vrea să își deschidă un magazin online. Sau are deja unul. De ce ar avea nevoie de voi?

Metodele de plată și procesarea securizată a plăților reprezintă componente cheie, de care fiecare comerciant ar trebui să țină cont, indiferent dacă deține deja, sau intenționează să deschidă un eShop. Twispay vine în ajutorul acestor comercianți care vor să beneficieze de o platformă securizată și complet automatizată. Oferim servicii de acceptare la plata pentru tranzacțiile VISA sau Mastercard, procesăm plăți în toate monedele existente și oferim o varietate de metode alternative de plată.

Exceptând adresarea necesității de bază, procesarea plăților, Twispay mai oferă câteva avantaje competitive sub formă unor feature-uri, sau beneficii. Pe lângă focusul către securitate, care ar trebui să fie principalul factor de interes al tuturor procesatorilor de plăți, Twispay acordă o importanță deosebită experienței consumatorului. Dar și modului de gestionare a plăților de către clienții noștri. Oferim partenerilor noștri posibilitatea de a personaliza pagina de plată din punct de vedere vizual. Astfel ei vor oferi, la rândul lor, o experiență îmbunătățită. Pe lângă acest aspect, îndreptat către consumatorul final, punem la dispoziția magazinelor online un dashboard performant, care oferă o viziune clară asupra tuturor tranzacțiilor și KPI-lor de interes. Totodată, oferim posibilitate de plăți recurente (subscripții sau abonamente), printr-un singur click, sau chiar prin link, pentru clienții care nu doresc să adauge un shopping cart în website-ul lor. Foarte important de menționat este că, din România, Twispay  operează prin firma Capital Financial Services S.A, aceasta fiind o instituție financiară ce oferă servicii de plată și este licențiată de BNR. Pentru clienții noștri, unul dintre beneficiile acestei licențe este scutirea de la plată a TVA-ului.

Cum s-a ajuns la acest produs românesc dedicat pieței de procesare de plăți online din Europa?

Piața de eCommerce este în continuă dezvoltare, la fel ca și așteptările consumatorilor, tehnologiile, sau inovațiile. Spre exemplu, în România, piața de eCommerce a crescut cu aproape 30% în 2018, comparativ cu 2017, iar noi ne așteptăm la o creștere semnificativă și în 2019. La nivel global, cifra a fost la fel de semnificativă, aproximativ 20%. O dată cu creșterea pieței, nevoia de diferențiere crește și ea. Pe piața de servicii de procesare de plată din România nu am văzut o schimbare semnificativă în ultimii ani, astfel am simțit nevoia de a crea un produs care să le permită comercianților să țină pasul cu inovația, să le oferim mai mult decât o modalitate de procesare a plăților, să le fim un adevărat partener.

Cum crezi că va arăta piața de e-commerce în vitor, în România?

Cum spuneam mai devreme, și cum probabil dorește toată lumea, mă aștept la o dezvoltare în zona de inovație și de apropiere față de consumatori. Pe piața de eCommerce văd deja un focus mare în zona de personalizare, de experiențe de cumpărare, care sigur se va dezvoltă și mai mult. Vor apărea din ce în ce mai multe canale de vânzări: am observat deja o creștere rapidă a shoppingului pe rețele de socializare, iar smartphone-urile vor domină piața.

Inteligența artificială și realitatea virtuală vor fi prezente din ce în ce mai mult. Deja au apărut o multitudine de soluții ingenioase, care îți permit să vezi, direct pe mobil, cum ți-ar sta cu un anumit tip de machiaj, o pereche de ochelari, sau dacă livingul tău e destul de mare pentru o nouă canapea. De asemenea, mă aștept la schimbări legate de modalitățile și rapiditatea livrării și bineînțeles, de schimbări în zona de plăți. Cred că vom asista la o scădere drastică a plăților la ramburs și sper eu, la mai multă inovație în zona de plata online. Twipay este o instituție financiară, licențiată de BNR și listată în registrul instituțiilor financiare emitente de moneda electronică. Compania oferă un set complet de instrumente ce facilitează plata online pentru companiile din zona de eCommerce. În afara soluției tehnice propriu-zise, adică gateway-ul, printre soluțiile promovate se numără și servicii de acceptare la plată a tranzacțiilor Visa și Mastercard. Totodată, Twispay oferă procesare într-o multitudine de monede, dar și metode alternative de plata din întreagă lume.

Ce va urma, care este viitorul companiei?

Avem multe planuri și idei; în primul rând, ne dorim să îmbunătățim din ce în ce mai mult produsele noastre existente, să diversificăm metodele de plată și să ne adaptăm dinamicii și nevoilor noi ce apar în piață. De asemenea, din același motiv, ne-am propus și să creștem portofoliul nostru de produse. Credem și ne dorim ca relația cu clienții noștri să fie un parteneriat puternic, de aceea vrem să ne adresăm corespunzător nevoilor pe care aceștia le au. Astfel, în continuare, vrem să ne axăm, din ce în ce mai mult, pe flexibilitate și personalizare. Mai exact, pe dezvoltarea de produse și servicii cu specific în diferite industrii, dar și pe particularități individuale ale fiecărui client, unde este cazul.

Citeam undeva că v-ați propus să deveniți una dintre cele mai avansate companii digitale din spațiul Uniunii Europene. De ce acest target?

Rolul tehnologiei în viețile noastre este de neconestat. Stilul nostru de viață s-a schimbat, obiceiurile noastre s-au schimbat, iar companiile trebuie să se adreseze într-o altă manieră, una digitală. Noi, fiind un fintech, ne-am propus să aducem un grad ridicat de digitalizare pe piața de procesare a plăților online din Europa, dar mai ales din România. Un exemplu bun este noul nostru proces de onboarding dedicat potențialilor clienți, pe care îl vom lansa chiar la începutul lunii noiembrie. Prin acest proces de onboarding online, ne-am propus să reducem, cât mai mult cu putință, munca manuală și procesul birocratic de a deschide un cont. Twispay își dorește, nu doar să țină pasul cu viitoarele trenduri și inovații, ci să facă parte din categoria celor care le lansează.

Sunt românii receptivi la serviciile voastre?

Deși suntem prezenți în toată Uniunea Europeană și Elveția, avem foarte mulți clienți din România iar numărul de clienți Twispay a crescut în 2019 cu 49% față de 2018. Este adevărat că se simte și o nevoie de educație, dar în același timp există deschidere pentru ea. Am primit feedback plăcut din partea partenerilor noștri, mulți au fost foarte încântați de suportul și informațiile ajutătoare pe care le oferim, iar pe noi asta nu poate decât să ne bucure.

06 Noi 2019
Publicat în Economie

Proiectul Îmbunătățirea eficienței Sistemului de Alimentare Centralizată cu Energie Termică (SACET) din mun. Chișinău, implementat de Termoelectrica S.A. cu susținerea Băncii Mondiale și Guvernul Suediei, este proiectul cu cel mai mare succes din portofoliul pentru sectorul energetic implementat în toată Europa de Est și Asia Centrală.

06 Noi 2019
Publicat în Economie

Cursul Valutar pentru 06 noiembrie 2019.

04 Noi 2019
Publicat în Economie

Grupul IAG, care deţine mai multe companii aeriene, în special British Airways, a anunţat luni preluarea companiei spaniole Air Europa pentru un miliard de euro în numerar, o tranzacţie care îi va extinde prezenţa în Spania, unde IAG deţine deja transportatorul aerian naţional Iberia şi operatorul low-cost Vueling, transmite Reuters.

04 Noi 2019
Publicat în Economie

Cursul valutar pentru 4 noiembrie 2019.

03 Noi 2019
Publicat în Economie

Cursul valutar pentru 3 noiembrie 2019.

02 Noi 2019
Publicat în Media

Fostul solist al trupei Compact, Leo Iorga, a murit, sâmbătă, a anunțat cântărețul și compozitorul, Adrian Ordean. Artistul avea 54 de ani și, în ultimii ani de viață, s-a luptat cu cancerul.

02 Noi 2019
Publicat în Economie

Cursul valutar oficial la 02.11.2019.

01 Noi 2019
by  - 
Publicat în Economie

Federația Rusă urmează să acorde în regim de urgență 500 de autorizații suplimentare pentru tranzitarea mărfurilor moldovenești pe teritoriul Ucrainei pentru a fi exportate în Rusia. Despre aceasta anunță președintele Igor Dodon, care menționează că la o astfel de înțelegere a ajuns ca urmare a unei discuții telefonice cu reprezentantul special al președintelui rus pentru dezvoltarea relațiilor comerciale și economice cu Moldova, vicepremierul rus, Dmitri Kozak, relatează IPN.

31 Oct 2019
Publicat în Reportaj
Coaliția la putere la Chișinău a început să analizeze legalitatea mai multor afaceri cu active ale statului. Procesul nu este însă deloc ușor
31 Oct 2019
by  - 
Publicat în interviu

Știați că peste 60% dinte români spun că nu sunt multumiți de viața lor și la capitolul stimă de sine România ocupă locul 47 din 53 de țări studiate? În acest context, expertul în parenting Urania Cremene a lansat, pe 1 octombrie,  #StimaDeSineContează - o campanie pentru sănătatea emoțională a României și Turneul de seminarii  „Stima de Sine la Copii - Principalul ingredient al succesului”. Această campanie își propune să ridice nivelul de conștientizare al părinților despre importanța creșterii copiilor cu o stima de sine sănătoasă, dar și să le ofere informațiile și instrumentele prin care o pot face ușor. Campania este susținută de Destiny Park, un proiect care se inspiră din teoria celebră a unui istoric olandez, Johan Huizinga, care susținea că jocul reprezintă fundația oricărei culturi și societăți. Din acest concept s-a ivit Destiny Park - locul unde lumea e în mâna copiilor, Urania Cremene fiind ambasadorul proiectului. Am aflat mai multe despre această campanie după ce am stat de vorbă chiar cu Urania Cremene.

 

Cum a venit ideea acestei campanii și de ce?

În realitate, această campanie a început acum 5 ani. Atunci am creat primul seminar gratuit cu care mi-am dorit să pot ajunge la cât mai mulți părinți din toate colțurile tării. Ce mi-am dorit a fost să le arăt părinților că se poate și altfel, că se poate să crești copii echilibrați, pornind de la emoțiile lor, de la nevoile lor reale.

Campania, în forma în care este ea acum, a apărut în urma finalizării noului seminar gratuit pe care îl prezint, alături de colegii mei prin toată țara, seminarul Stima de Sine – Principalul Ingredient al Succesului. Lucrând la acest seminar, mi-am dat seama că putem ajunge la și mai mulți părinți folosindu-ne de toate canalele media de care dispunem, în social media, TV sau radio. Dorim să ajungă acest mesaj la toți părinții din țară și, de ce nu, la cei plecați din țară.

Ce înseamnă, mai precis, în viziunea ta, sănătatea emoțională a României?

Ca să răspund la această întrebare, aș porni de la cea mai mică unitate de măsură a societății, adică individul, persoana. Era o vorba, că dacă un fruct e stricat, se strică tot coșul. La fel e și invers, dacă nu punem accentul pe fiecare copil în parte, pe creșterea lui echilibrată, nu avem cum să visăm la o schimbare în masă.

Schimbările mari încep cu pași mici. Dacă noi începem să lucrăm la sănătatea emoțională a fiecărui individ, avem toate șansele ca, crescând conștient, educând conștient această generație de copii, ea să contribuie la vindecarea noastră ca nație. Studiile ne arată că la nivel național, fenomenul neîncrederii în celălalt este foarte prezent. Adică românii nu au încredere în aproapele lor, mai departe de familie și câțiva prieteni sau rude. Și atunci, oare cum ai putea să clădești ceva dacă nu ai încredere în tine și în cei de lângă tine? Societatea e un mecanism. Dacă o rotiță scârțâie, mecanismul funcționează mai greu sau deloc. Și aici intervine stima de sine: cu cât oamenii ajung să se simtă încrezători în forțele proprii, să simtă că pot, că sunt buni așa cum sunt, că nu e o competiție de ”scapă cine poate”, cu atât ajungem să îi privim pe ceilalți cu încredere. Suntem unici, deci nu are cine să ne ia locul. Dacă copiii noștri ajung să se simtă iubiți și acceptați așa cum sunt, să se simtă buni, competenți, să aibă pasiuni pe care să le transforme în meserii și să fie foarte buni la asta, vor ajunge să înțeleagă că societatea, că să funcționeze, are nevoie de cooperare, nu de competiție nesănătoasă. Și, odată cu această nouă mentalitate, vor începe să construiască pentru binele comun, care ne ajută să ne fie bine și nouă, individual, și împreună, ca societate.

Care crezi că va fi impactul acestei campanii, la ce te aștepți?

Ce îmi doresc eu este să le arăt părinților ce este stima de sine, de ce este ea importantă, cea mai importantă pentru succesul copiilor, și care sunt instrumentele concrete cu care pot clădi o stimă de sine sănătoasă în copiii lor.

Îmi doresc să creștem o generație de copii care pot, stiu și vor să vindece Romania de neîncredere. Îmi doresc o țară în care copiii noștri să se simtă acasă și noi alături de ei, de asemenea.  Deja oamenii ne scriu în număr mare, campania a început să prindă rădăcini în mintea și în inimile lor. Părinții sunt din ce în ce mai interesați de importanța stimei de sine în viața copilului. Acum, să crești un copil nu mai este despre supraviețuire, fizic vorbind. Nu mai este doar despre hrană, îmbrăcăminte sau un acoperiș deasupra capului. Este despre adaptare la tot ce ne aduce viața. Lumea este într-o continuă schimbare, lucrurile se modifică constant cu o viteză uimitoare, așa că darul cel mai de preț pe care îl putem face copilului este chiar ăsta: capacitatea de a se adapta la schimbare, de a ști să se ridice când e jos. Să ajungă un adult echilibrat, pe picioarele sale, un adult fericit, de ce nu.

Spui că generațiile noi au nevoie de ajutor. Dar generațiile vechi cum s-au descurcat?

Generațiile vechi s-au descurcat așa cum au putut, cu ce au avut la îndemână. Ce au făcut ei a fost să supraviețuiască. Acum 50-100 de ani, făceai mai mulți copii ca să te asiguri că măcar 1 sau 2 vor supraviețui. Și îi creșteai așa cum puteai. Nu se punea problema de fericire sau bunăstare, ci de supraviețuire și crearea de comunități care să se sprijine între ele.

Este o vorbă: ”e nevoie de un sat ca să crești un copil” și acest lucru era adevărat acum ceva vreme. Părinții, cei care deveneau părinți, erau susținuți de cei din jur: aveai o moașă care să te ajute după naștere și care te vizita, aveai o doică care să vină să te ajute cu cel  mic, aveai bunici, mătuși și vecini cu care creșteai copiii cumva...la un loc. Acum te trezești părinte și nu prea mai are cine să te ajute. Bunicii, dacă îi ai sau dacă sunt în același oraș cu tine, au și ei serviciul lor. De mătuși și vecini, nu mai vorbesc. Majoritatea sunt plecați prin toată țara sau prin toată lumea chiar.Iar această lipsă a ”satului” care să te ajute se resimte. Acum avem atâtea roluri de îndeplinit, ca părinți, că, de cele mai  multe ori simțim că situația ne scapă de sub control. Lumea crește și se schimbă cu o viteză senzațională și noi, părinții, trebuie să ținem pasul cu ea. Și uneori e greu. De aceea am format,  în jurul seminariilor și metodologiei pe care am creat-o, All about parenting, o comunitate de părinți conștienți care își asumă creșterea lor și a copiilor lor. O comunitate de părinți care simt din ce în ce mai mult că nu sunt singuri.

Tu cum te-ai descurcat cu stima de sine, de-a lungul timpului?

La fel ca și cei din generația mea, nici eu nu am fost o privilegiată a sorții.  Am fost crescută după standardele acelor vremuri, cu aceleași ”tehnici de parenting” de atunci. Ba chiar mai mult, crescută fiind de un tată colonel, dur și o mamă perfecționistă până în cel  mai mic detaliu, am resimțit și eu ce înseamnă să te lupți cu imperfecțiunea ta.

Să fiu mai concretă. Îmi amintesc când i-am spus tatălui meu că mă las de leadership și mă apuc de parenting. După ce i-am explicat pe larg ce înseamnă asta, concluzia lui a fost: ”O tâmpenie! Noi n-am făcut parenting și uite la tine și la fratele tău! Sunteți perfecți!". Nu am avut atunci curajul să-i spun că sunt departe de-a fi perfectă. Că lucrez la mine de mulți ani și că mai e mult de reparat și reconstruit la mine.  Că sunt ca un șantier pe dinăuntru. Nu am știut cum să îi spun că tot ce-am obținut până atunci a fost prin motivație externă, prin comparații, prin perfecționism, prin muncă nu neapărat deșteaptă. Că am sacrificat relații și echilibrul meu personal. Târziu am înțeles că la mine e mult de muncă, nu la ceilalți. Și asta a început acum vreo 10 ani, când m-am trezit.

Acum 10 ani am descoperit în Amos, fiul meu, cel mai mare profesor. Nu există creștere mai rapidă decât cea alături de propriul copil. În acești 10 ani am crescut enorm și mai am o grămadă. Iar această creștere este strâns legată de lucrul la stima de sine. Despre această creștere vreau să le vorbesc părinților, vreau să le arăt că se poate. Că putem face asta pentru noi și pentru copiii noștri.

Nu cumva stima de sine are legătură și cu stabilitatea emoțională a unei țări? Din punct de vedere politic, social etc?

În acest moment, situația la noi în țară nu este una nu prea îmbucurătoare.  67% dintre români au o stimă de sine mai scăzută decât a unui american de rând, să zicem. Aceste statistici, ne duc pe locul 47 când vine vorba de încrederea în forțele proprii. Locul 47 din 53 de țări care au participat la studiu.

Acest studiu al psihologului Daniel David, cel mai extensiv de până acum despre psihologia poporului român, ne oferă statisticile de mai sus: suntem fruntași la lipsa stimei de sine.Acum imaginează-ți o țară în care fiecare om, sau măcar cei mai mulți dintre oameni, se cunosc pe sine, își cunosc punctele forte, știu unde sunt ei cei mai buni și unde pot aduce valoare. Așa arată o țară în creștere. Un om cu stimă de sine sănătoasă este un om care înțelege că singura competiție care contează este competiția cu el însuși. E un om conștient că, pe zi ce trece, trebuie să devină o variantă din ce în ce mai bună pentru el. Dacă fiecare medic, florar, bucătar, profesor s-ar educa constant în direcția creșterii personale, fară să se mai compare cu ceilalți sau fară a încerca să îi saboteze pe ceilalți, țara ar evolua odată cu ei. Gândește-te la  semințele de copaci: unii sunt făcuți să fie tei, alții stejari… E la fel și la copii: important este să iți crești copilul pentru ceea ce este el în esență, nu pentru ceea ce vrei tu să fie. Să îl vezi în unicitatea lui, cu defecte și calități. Combinația asta dintre ele ne face unici, ne face ceea ce suntem, de fapt. Imaginează-ți o țară în care nu mai mergem pe principiul ”să moară și capra vecinului” ci am gândi în termeni de câștig-câștig… Am începe să construim știind că alegerile noastre au un impact semnificativ asupra celorlalți din societate și că, până la urmă, ceea ce oferim se întoarce la noi sub o formă sau alta. Dacă fiecare om ar avea încredere în valoarea lui și ar înțelege că alegerea lui contează, lucurile ar arăta altfel. Nu ar mai exista, că veni vorba de sfera politică a țării, acel ”nu votez, că oricum votul meu nu contează, oricum nu se schimbă nimic”. Responsabilitatea și încrederea în propriile alegeri se construiesc pornind de la o stimă de sine sănătoasă.

Și la nivel mondial se observă o scădere a stimei de sine – potrivit analiștilor occidentali – datorată în primul rând fluctuațiilor geopolitice , de conjunctură, etc. Este un fenomen mondial în creștere?

Stima de sine scăzută nu este o caracteristică a persoanelor care nu au succes, sau care nu au ceea ce se crede în popor a fi succes. Stima de sine săazută este acea voce din mintea noastră care critică tot ce facem și care ne face să credem că nu merităm să avem succes, să fim fericiți.  E vocea aceea care ne face să punem la îndoială ceea ce suntem și felul în care acționăm și ne face să așteptăm mereu aprobare că da, e bine. E micul monstruleț care se hrănește cu like-uri, cu share-uri sau cu laude goale. În ultima vreme, oamenii confunda din ce în ce mai mult stima de sine cu imaginea de sine. Stima de sine este ceea ce rămâne după ce dispar toate aprecierile din exterior, like-urile și laudele, confirmările care vin de la ceilalți.

Imaginea de sine ne face dependenti de părerea celorlalți despre noi. Dacă te chinui să îți clădești o imagine, o mască pe care să o afișezi ca să atragi atenția celor din jur, unde mai rămâne adevăratul TU? Se merge din ce în ce mai mult în direcția uniformizării: aceleași haine, același machiaj, aceleași tipare de gândire. Oamenii vor să semene din ce în ce mai mult cu cei pe care îi admiră și ajungi să vezi în jur doar copii, fără să mai ai habar care e originalul.  Ne comparăm viețile cu ale celorlalți și încercăm să obținem din ce în ce mai mult din ce au ei.

Ce înseamnă mai exact o schimbare sănătoasă? Căci dacă vorbim  despre mentalități, multe sunt moștenite.

Schimbarea, în esență, e un proces care cere efort, care cere educație. De multe ori, e un proces dureros, pentru că ne face să ne accesăm latura vulnerabilă iar noua ni s-a spus de generații că a fi puternic înseamnă să te arăți cât mai puțin vulnerabil. Cred că un prim pas important ar fi să înțelegi că nu orice mentalitate, orice idee, e neapărat bună, doar pentru că a fost valabilă generații la rând. Lucrurile se schimbă, lumea se schimbă iar noi trebuie să ne adaptăm ca să facem față schimbării. Acum ceva zeci de ani, femeilor gravide li se recomanda să fumeze ca să nască un copil relaxat. Tot în acele perioade, se recomanda să îți săruți copilul doar în somn, ca să nu devină răsfățat. Un exemplu clasic este faptul că în foarte multe țări, chiar și în SUA, drepturile animalelor au fost votate înainte de drepturile copiilor. Părinții aveau drept de viață și moarte asupra copilului. Oare câte dintre aceste lucruri ni se mai par firești acum?

O schimbare sănătoasă este o schimbare care aduce un plus de valoare calității vieții, per ansamblu. Iar când vine vorba de parenting, schimbarea sănătoasă ar fi să începem să ne vedem copiii ca pe viitori adulți, ca pe un viitor în sine, și să-i tratăm ca atare. Iar această schimbare sănătoasă despre care vorbesc eu e o schimbare studiată temeinic, vreme de mulți ani, cu rezultate vizibile și măsurabile. Schimbare sănătoasă ar fi să ne privim copiii ca pe viitori adulți cu un loc de muncă în serviciul celorlalți și să ne întrebăm: ”Cum aș vrea să îmi vorbească medicul meu peste câțiva ani? Cum aș vrea să mă trateze șoferul de autobuz? Ce aș vrea să aud de la copilul meu când va fi adult și eu voi fi în vârstă?”. Ei bine, va spune și se va comporta așa cum a fost învățat să o facă. Alegerea e a noastră dacă îi respectam, ca să învețe să respecte, dacă le vorbim cu răbdare și empatie, ca vorbească la rândul lor la fel, și dacă noi clădim în ei iubire sau frică, astfel încât să își construiască relațiile mai încolo în funcție de aceste două lucruri.

Stima de sine începe în primul rând de acasă. O asemenea campanie este necesară în primul rând părinților?

Stima de sine începe, într-adevăr, acasă. Acolo se pun bazele, de la naștere începând. Da, e muncă de vindecare și de educare. Întâi, părinții trebuie să înțeleagă că stima de sine e importantă pentru succesul copilului, pe termen lung. Că e un factor care influențează radical fericirea și echilibrul viitorului adult. Și, până la urmă, asta ne dorim, nu? Să creștem copii echilibrați, cu stimă de sine sănătoasă, care să aibă succes și care să fie fericiți. Legat de acest aspect, primesc des această întrebare: ”Pot eu oare să cresc un copil cu stima de sine sănătoasă, daca stima mea de sine este...nu prea bună?”. Răspunsul este DA, poți. Nu e niciodată târziu să îți reclădești stima de sine și nu e niciodată târziu să începi să lucrezi la stima de sine a copilului tău.

Și nici prea devreme, aș vrea să adaug, pentru că noi ne naștem cu o stimă de sine bună, ne iubim așa cum suntem când suntem copii. Ce au de făcut părinții este să aibă grijă, să protejeze acea stimă de sine folosindu-se de toate tehnicile și instrumentele pe care le au la îndemână. Avantajul pe care îl avem noi acum, părinții de azi, e că avem la îndemână extraordinar de multe materiale de educare. Avem acces la informație mai mult decât în orice altă perioadă de timp. Multe dintre aceste materiale sunt chiar gratuite. Tot ce trebuie să facem este să înțelegem unde avem de lucrat, ce avem de schimbat în bine și să ne asumăm schimbarea.

Și pentru asta sunt eu aici, eu și echipa mea. Să contribuim la această schimbare, să punem la dispoziție părinților piesele necesare cu care să completeze puzzle-ul numit ”Stima de Sine a copilului”. Asta este educația la care se referă ”cei 7 ani de acasă”, educația despre o viață echilibrată, valoroasă pentru tine și pentru comunitate, educația despre responsabilitate și fericire. Iar fară încredere în tine, fară stimă de sine, aceste lucruri sunt greu de obținut.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29 Oct 2019
Publicat în Monden

Marele artist a încetat din viață în seara de marți, după o grea suferință. Mihai Constantinescu a murit, pe 29 octombrie, iar muzica lui a inspirat generații întregi, datorită repetoriului bogat pe care l-a avut. Artistul a fost internat o perioadă la Spitalul Floreasca, din Capitală, deși veștile din ultimele zile despre starea sa generală de sănătate erau unele îmbucurătoare.

Mihai Constantinescu s-a stins la vârsta de 73 de ani și se afla pe patul de spital începând cu luna mai din acest an. Totodată, soția lui Simona Secrier a fost cea care l-a găsit în stare de inconștiență și a sunat repede la Ambulanță. Purtătorul de cuvânt de la Spitalului Floreasca, dr. Bogdan Oprița, a confirmat moartea artstului, spunând că decesul s-a produs marți, în jurul orei 19:00.

„Melodia «O lume minunată» a apărut într-o jumătate de oră. Da, nu glumesc. Am scris-o în jumătate de ceas. Recunosc, nu mă așteptam să aibă un asemenea impact atunci când am scris-o, dar m-am convins repede. Adică la câteva săptămâni după lansare. Am scris-o cu multă pasiune și drag. A ieșit ce a ieșit și chiar mă bucur pentru asta”, spunea regretatul artist Mihai Constantinescu.

„Lumea minunată” a lui Mihai Constantinescu. Averea muzicală pe care o lasă în urmă

Mihai Constantinescu a fost unul dintre cei mai cunoscuți interpreți și compozitori de muzică ușoară tradițională românească, fiind autor a zeci de șlagăre care au rămas în memoria mai multor generații.

Născut pe 4 ianuarie 1946, Mihai Constantinescu a absolvit Institutul de Educație Fizică și Sport din București în 1973, după ce, cu un an înainte, terminase cursurile Școlii Populare de Artă.

Artistul făcuse parte din corul de copii al Radiodifuziunii Române, iar, în anul 1964, a devenit membru al grupului Mondial, perioadă în care a lansat piesa „Păpușa”.

Mihai Constantinescu a mai cântat cu Modern Group, trupa lui Petre Magdin, în care Magdin cânta la trompetă, Marcel Dragomir la saxofon, Marius Ţeicu la pian.

Primele înregistrări au fost făcute la solicitarea lui Titus Munteanu, care l-a remarcat la una dintre audiţiile organizate de clasa Floricăi Orăscu. În 1971, a debutat la televiziune, într-un spectacol de varietăţi. Primele sale compoziţii, „Păpuşa” şi „Anotimpuri”, s-au bucurat de mare succes.

În 1975, melodia sa „Am visat” (interpretă Corina Chiriac), a obţinut Premiul III la Festivalul Şlagărelor de la Dresda, iar cântecul „I.E.F.S ura!”, locul I la festivalul „Şlagăre în devenire” (1981).

Mihai Constantinescu a mai cântat cu Modern Group, trupa lui Petre Magdin, iar apoi a fost remarcat de realizatorul TV Titus Munteanu, care apoi l-a lansat într-un trio, alături de Olimpia Panciu și Marius Țeicu, potrivit Mediafax.

În anul 1999 a lansat single-ul „Iubiți și câinii vagabonzi”, care s-a bucurat de o mare popularitate.

A fost şi compozitor, unele dintre piesele sale apărând pe dublul CD al cântăreţei Anastasia Lazariuc lansat în 2003. De altfel, Mihai Constantinescu a avut o colaborare lungă cu Anastasia Lazariuc, una dintre cele mai cunoscute melodii fiind "Maria".

De-a lungul carierei a avut numeroase turnee în Europa, dar și în SUA.

Mihai Constantinescu, unul dintre artiștii simbol ai muzicii ușoare românești

În 2002, Editura Muzicală a Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România i-a lansat un caiet de cântece selectate din șlagărele lansate în trei decenii. Tot în anul 2002, Mihai Constantinescu a primit Diploma de Onoare la Gala Muzicii Ușoare “O zi printre stele” din partea Ministerului Culturii.

Printre piesele celebre lansate de Mihai Constantinescu se mai numără "Sus în deal" (1987), dar și "O lume minunată" (1999).

„Sus în deal", "Maria", "O lume minunată", "Iubiţi şi câinii vagabonzi" sunt doar câteva dintre melodiile lui Mihai Constantinescu, pe care le fredonăm şi azi, indiferent de generaţie.

A efectuat turnee în toate țările ex-socialiste, în Germania, în SUA și în câteva state din V.Europei. În 2002, luna mai, primește Diploma de Onoare în cadrul Galei Muzicii Ușoare ”O zi printre stele” din partea Ministerului Culturii și Cultelor. În 2002, Editura Muzicală a Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România îi editează un caiet de cântece selectate din șlagărele lansate în trei decenii.

Discografie:

Fluturele-1970, Un zambet o floare-1972, Mihai Constantinescu-1980, Speranta si vis-1982, Hei, copilarie-1983, Mihai Constantinescu-1985, Sunt un om obisnuit-1987, Caut iubire-1990, La est si vest de Prut (cu Anastasia Lazariuc)-1991, Adio tristete (cu Anastasia Lazariuc)-1993, Maria-1994, Anotimpurile-1996, O lume minunata-1999, Samba, samba-2000, Best of (4 vol.)-2010

Premiile carierei muzicale:

Premiul III la Festivalul Slagarelor de la Dresda, cu piesa 'Am visat' (interpreta Corina Chiriac)-1975

Premiul I la emisiunea-concurs 'Slagare in devenire'-1981

 

Diploma de Onoare in cadrul Galei Muzicii Usoare 'O zi printre stele', primita din partea Ministerului Culturii si Cultelor-2002

 

Legătura lui Mihai Constantinescu cu Republica Moldova

În anul 1989, cu ocazia unui spectacol dedicat lui Eugen Doga de la Chișinău, o echipă artistică din România din care făcea parte și Mihai Constantinescu au făcut cunoștință cu Anastasia Lazariuc și astfel se naște ideea unor turnee comune. Din echipa respectivă mai făceau parte Alexandru Arșinel,  și Anda Călugăreanu. Este momentul în care Anastasia Lazariuc începe colaborarea cu Mihai Constantinescu. Cu acesta va face turnee în toată Republica Moldova și România, fiind acompaniați de trupa Anastasiei. În luna octombrie 1989, Anastasia Lazariuc cântă pentru prima oară în România. În anul 1990, susține un recital la Festivalul Național de Muzică Ușoară Mamaia. În anul 1992, Anastasia Lazariuc se stabilește în România unde devine cunoscută mai ales pentru duetele cu Mihai Constantinescu.

Cum a făcut duet cu Anastasia Lazariuc?

Pe lângă șlagărele de suflet pe care le-a lăsat românilor, artistul a avut foarte multe colaborări și cu Anastasia Lazariuc. Între cei doi a existat chiar o relație, care a durat timp de 14 ani de zile, încă de când s-au cunoscut în Chișinău, în Republica Moldova. Cântărețul și compozitorul a fost cel care a ajutat-o să vină în România și au avut numeroase colaborări pe scena muzicală și proiecte comune. Între cei doi artiști a existat chiar și o idilă, cu câțiva ani în urmă, pe vremea când regretatul Mihai Constantinescu era însurat cu prima lui soție, Mihaela.

„Când am venit eu în România și am adus-o și pe Ileana, sigur că Mihai m-a ajutat, m-a sprijinit pentru că nu știam pe nimeni aici și uite așa s-a creat o colaborare cu Mihai Constantinescu, publicului i-a placut și lucruririle au mers de la sine”, povestea Anastasia Lazariuc, în trecut.

Gestul făcut de Anastasia Lazariuc cu câteva luni în urmă

Cu câteva luni în urmă, după ce a aflat de starea lui Mihai Constantinescu, Anastasia Lazariuc, partenera sa de scenă, care a avut o reacție emoționantă. Ea nu a uitat cât de mult a însemnat el pentru cariera sa artistică și a transmis un mesaj emoționant în care spunea că se roagă ca Mihai să treacă cu bine peste aceste clipe grele.

„...mă rog la bunul Dumnezeu pentru sănătatea lui Mihai. Să facă tot ceea ce crede El că e mai bine pentru Mihai și pentru noi toți. I-am trimis un mesaj pe telefonul lui din partea mea şi a Ilenei şi sper să poată să-l citească chiar el când îşi mai revine”...

Ce a făcut Simona Secrier (soția lui) înainte ca Mihai Constantinescu să moară

Medicii au chemat-o de urgență, la spital, pe soția lui, Simona Secrier, iar aceasta, însoțită de nașa lor de cununie, a venit răvășită pentru a fi alături de el în ultimele momente din viață.

Soția cântărețului a izbucnit în plâns pe holul spitalului, așteptând un semn de la medici care să-i spună că s-a întâmplat o minune. Nu s-a întâmplat însă asta, iar doctorii au pregătit-o pentru ce e mai rău. La scurt timp ea a fost văzută la cumpărături, unde împreună cu nașa lor, sprijinul ei în toată această suferință, au mers să-i cumpere haine pentru înmormântare, dintr-un mall, și toate cele creștinești, cu o durere în suflet de nedescris. De asemenea, înainte de a părăsit spitalul, Simona Secrier s-a interesat și de un preot.