Evenimentul zilei

Lun06252018

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Special Media Directorul API: Piața de publicitate funcționează după reguli pe care nu le cunoaște nimeni

Directorul API: Piața de publicitate funcționează după reguli pe care nu le cunoaște nimeni

20 Ianuarie 2018 - 

Piața de publicitate din audiovizual funcționează după reguli pe care nu le cunoaște nimeni. De această părere este directorul executiv al Asociației Presei Independente, Petru Macovei, care spune că la această concluzie a ajuns după ce s-a aflat că două case de vânzare a publicității ar fi încheiat un acord neloial prin care oferă o reducere clienților care aleg să-și plaseze publicitatea numai prin intermediul lor, împărțind banii 80 la 20 la sută, transmite IPN.

„Situația creată denotă două  lucruri: în Republica Moldova, piața de publicitate funcționează în continuare după reguli pe care nu le cunoaște nimeni, reguli care nu sunt foarte clar stabilite și urmărite și denotă faptul că Consiliul Concurenței nu-și exercită rolul pe segmentul pieței audiovizualului”, a afirmat Petru Macovei în cadrul unei emisiuni de la un post de televiziune moldovenesc.

Valentina Novac, președinta Centrului pentru promovarea proprietății intelectuale și a concurenței, susține că dezamăgirea este mare în ceea ce privește faptul că Consiliul Concurenței nu s-a autosesizat în problema publicității în audiovizual. „S-ar fi putut face un studiu util pentru a ști ce se întâmplă nu numai din punctul de vedere al participanților pe piață, dar și al specialiștilor în domeniul concurenței”, spune Valentina Novac.

Șefa Direcției concurență neloială din cadrul Consiliului Concurenței, Cornelia Gorincioi, menționează că poziția dominantă a unei companii, conform legislației, nu este o încălcare. „Noi nu putem să impunem restricții. Trebuie să fie respectată  legislația, să nu abuzeze cel dominant. Noi optăm pentru libera concurență și în asemenea situații restricții nu pot să existe”, spune Cornelia Gorincioi.

Patru televiziuni acuza două case de vânzare a publicității de încheierea unui acord neloial. Acestea au depus o solicitare la Consiliului Concurenței, cerându-i să investigheze o eventuală încălcare a legislației concurențiale.

 

Lasă un comentariu