Lun10222018

Back Sunteți aici:Special Media Curiozitati VIDEO// Cercetătorii au dat verdictul! Vezi cine e mai deștept: câinele sau pisica

10 Decembrie 2017 -

Un studiu recent, publicat în revista Frontiers of Neuroanatomy, arată că cel mai bun prieten al omului este mai inteligent decât pisicile, câinii având de două ori mai mulți neuroni – celule ale creierului responsabile cu gândirea, planificarea și comportamentul.

Media

Oamenii de știință au asociat densitatea de neuroni cu inteligența. Pentru realizarea studiului, grupul de cercetători a urmărit densitatea neuronală şi dimensiunea creierului în cazul mai multor carnivore, incluzând aici foarte mulţi prădători, şi unor omnivore şi erbivore, relatează descopera.ro.

Oamenii de ştiinţă s-au concentrat în special pe creierele a opt mamifere: pisici, câini, urşi, lei, hiene, dihori, manguste şi ratoni. Specialiştii au descoperit că animalele cu creiere mai mari aveau şi mai mulţi neuroni.

Rezultatele cercetării au arătat, de asemenea, că numărul de neuroni din creierul câinilor îl depăşeşte cu peste jumătate pe cel din creierul pisicilor, raportul fiind, în medie, de 530 de milioane la 250 de milioane.

Există şi anumite rase de câini care depăşesc orice aşteptare, cum ar fi cei din rasa golden retriever, care au 627 de milioane de neuroni.