Dum12082019

Back Sunteți aici:Special Monden Panorama Oameni de ştiinţă au anunţat că au descoperit mii de fosile cu o vechime de 518 milioane de ani

24 Martie 2019 -

Oameni de ştiinţă au anunţat că au descoperit mii de fosile cu o vechime de 518 milioane de ani pe malul unui râu din provincia chineză Hubei, relatează duminică BBC.

Descoperirea este neobişnuită deoarece ţesutul moale al multor creaturi, inclusiv pielea, ochii şi organele interne, au fost extraordinar de bine conservate.
Paleontologii au calificat descoperirea drept "uluitoare", în special pentru că mai mult de jumătate dintre fosile sunt specii nedescoperite până acum.
Descoperirea este extrem de remarcabilă pentru că "majoritatea creaturilor sunt organisme moi, precum meduze şi viermi, care în mod normal nu au nici o şansă de a deveni fosilizate", a declarat pentru BBC profesorul Robert Gaines, un geolog care a participat la studiu.
Fosilele, cunoscute ca Qingjiang biota, au fost găsite lângă râul Danshui din provincia Hubei.
Au fost strânse mai mult de 20.000 de exemplare şi până în prezent au fost analizate 4.351 de exemplare, inclusiv viermi, meduze, anemone de mare (actinia) şi alge.
Ele vor deveni o "sursă foarte importantă în studiul originilor acestor creaturi", a declarat unul dintre cercetători, profesorul Xingliang Zhang de la Universitatea Northwest din China.