Vi11162018

Back Sunteți aici:Special Numerologie Panorama Cercetătorii doresc să folosească laserele cu infraroșu pentru a ghida extratereştrii la Terra

10 Noiembrie 2018 -

Un nou studiu publicat în The Astrophysical Journal a arătat că umanitatea poate construi lasere cu infraroşu suficient de puternice pentru a fi detectate de pe exoplanetele apropiate. Astronomii extratereştri ar putea să le detecteze folosind o tehnologie nu mult mai avansată decât a noastră (presupunând că extratereştrii există).

Instrumentul ar trebui să fie destul de mare. Cercetătorii au propus un laser de 1-2 megawaţi, cu un diametru al oglinzii principale de 30 de metri, scrie Live Science, citat de Descoperă

Desigur, nu este clar dacă extratereştrii ar recunoaşte imediat laserul ca o formă de viaţă inteligentă, dacă într-adevăr aceasta chiar există. „Cu siguranţă ar atrage atenţia”, a precizat James Clark, absolvent al MIT şi autorul principal al studiului.

Marea provocare este că sursa de laser nu ar fi singurul semnal care poate fi observat de un astronom extraterestru aflat la sute de ani lumină. Sursa laser poate fi înecată de lumina albă din spaţiul nostru local. Aşadar, scopul a fost de a face ca Soarele să pară suficient de ciudat pentru ca extratereştrii să mai arunce încă o privire asupra Sistemului Solar.

Altfel spus, dacă se ţinteşte laserul asupra lumii extraterestre în timp ce aceştia observă Soarele, acesta ar avea un comportament neobişnuit, iar lumina stelei va varia altfel faţă de tiparul obişnuit.