Evenimentul zilei

Joi11232017

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Special Reportaj EXCLUSIV! REPORTER SPECIAL! Slănic Moldova ne așteaptă să ne umple de sănătate //GALERIE FOTO//

07 Decembrie 2016 -

Aer proaspăt de munte, izvoare cu ape tămăduitoare, salină care te scapă de bolile aparatului locomotor, patinoar, pârtie pentru schiat și multe alte servicii așteaptă, de acum încolo, cetățenii din R. Moldova. Dacă mai adăugăm aici și prețuri accesibile, și atitudinea personalului din vilele cu paturi moi și calde, chiar poți fi convins că ai ajuns într-un mic colt de Paradis.

Cel puțin, asta am trait eu și alți 20 de colegi de breaslă pe propriai piele două zile, când am mers, la invitația Agenției de Turism Travel Point, în acest loc, în care munții înalți par niște uriași din poveste. Cel care ne-a întâmpinat a fost vice-președintele tursimului din România, Ioan Munteanu, primul care, prin 1991, organiza grupuri de turiști din R. Moldova și le oferea condiții pentru a-și revigora starea fizică și cea de spirit. Potrivit lui, fostele autorități locale, avide de bani și avere, au distrus această tradiție și au scos la mezat vilele și hotelurile în care erau cazați oamenii noștri.

Dar s-a schimbat puterea locală și lucrurile par a se normaliza. Dl Munteanu ne-a povestit că și-a asumat riscul și a investit în două hoteluri, le-a dotat cu aparate de ultimă generație și a introdus sloganul “Clientul nostru-stăpânul nostru”, care nu e doar unul declarativ. Pentru confortul basarabenilor, la Hotel Euro Vacanța a angajat și un bucătar de-al nostru. Ca să nu uit, în foaia de cură balneară, care durează 10 zile, pe lângă cazare, aveți parte și de mese incluse. Și dacă tot mămăliga cu brânză e cea mai bună iarna, o puteți consuma, delectându-vă cu un pahar de vin fiert. O adevărată bunătate! Patronul vilei n-a vrut să ne dea cifra de afaceri, în schimb, l-am văzut discutând cu clienții. Printre cei din restaurant, doi bătrâni simpatici mi-au atras atenția. Să fi avut peste 70 de ani, se țineau de mână, iar soțul alegea bucățile de carne din ciorbă și i le oferea soției. M-am convins că dragstea există, încercând să ghicesc dacă o altă pereche, care se drăgosteau în timp ce serveau desertul, sunt soț și soție sau amanți? Mi-am zis să fie asta problema lor și enigma mea.

Târgu Ocna, plin de biserici și de “aurul” de altădată - sarea

Dacă tot am ajuns la Slănic, am fost invitați și acasă la primarul din Târgu Ocna, adică la primărie. Stațiunea turistică, unde se trăiește mult și bine – vorba directorului primăriei, Cristi Cibotaru – are 13.900 locuitori. Au fost și cetățeni din RM, care au avut pe acolo locuințe, unul dintre ei fiind maestrul Nicolae Botgros. Alte patru obiecte construite de moldoveni nu sunt active.

Aici, în orășelul construit pe un fund de mare, găsim șapte izvoare minerale, aflate în proprietatea orașului, apele cărora curg gratis pentru toți, 14 biserici ortodoxe, casa lui George Enescu, școala națională de pregătire a agenților de penitenciare. A propos, anual, vin aici să studieze câte 10-12 ineri din RM. Și ajungem, evident, în salina ascunsă la mii de metri sub pământ. Dacă tot ne-au spus sursele că treburile se refac, odată cu plecarea celor care au vrut să privatizeze până și aerul, atunci să știți că și numărul turiștilor s-a majorat. În 2015, orașul subteran plin de cristaluri de sare a fost vizitat de 215  mii turiști. La Târgu Ocna se extrage sare, care merge și la export. Dacă e să vorbim despre consumul ei, atunci, ne-a spus dl Cibotaru, e în limitele normei. Probabil, toate la un loc fac ca durata de viață din această zonă să depășească nivelul pe țară. Poate și bisericile, pentru că Târgu Ocna ocupă primul loc în România după numărul localurilor de cult.

Așadar, dacă ajungeți în faza în care munții voștri duhovnici intră în ceață, urcați în mașini, autocare, microbuse și mergeți la Slănic Moldova. Se zice că aerul de acolo are efect benefic și asupra sistemului nervos. Iar noi, zău, că după alegeri, ne-am cam intins strunele și avem nevoie de calm. Mult calm! Iar munții știu cum să ne facă mai buni.