Evenimentul zilei

Vi12142018

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Special Viata Ce spun cercetătorii că trebuie să faci DACĂ VREI SĂ FII MAI FERICIT

Ce spun cercetătorii că trebuie să faci DACĂ VREI SĂ FII MAI FERICIT

23 Septembrie 2018 - 

Știința ne arată că există un număr de factori care ne determină fericirea. Acestea ar fi:  circumstanțele, biologia,  preferințele, așteptările, și lista poate continua. Noi cercetări științifice ne arată că există un lucru pe care, de cele mai multe ori, oamenii nu îl iau în considerare.

 

Care este acest lucru? Capacitatea noastră de a procesa emoțiile negative.

Fiind copleșiți de grija zilei de mâine, suntem din ce în ce mai stresați. Nu mai apucăm să vedem luminița de la capătul tunelului. Orice informație sau situație negativă, ne afectează la nivel emoțional.

Cercetători ai Universității din Toronto au făcut un studiu dintr-o serie de 3 experimente pentru a vedea dacă există vreo legătură între  starea de bine a unui individ și felul în care oamenii acceptă sau nu emoțiile negative. Acest studiul a fost pe 1000 de participanți. Aceștia au fost instruiți să completeze chestionare despre nivelul de bunăstare sau de bună dispoziție, despre simptome ale depresiei, ale anxietății, mindfulness, numărul de evenimente stresante din viața lor.

Astfel, cercetătorii au descoperit că atunci când oamenii acceptă emoțiile negative sunt mai sănătoși din punct de vedere psihologic.

Pentru a merge și mai departe, cercetătorii au ales 160 de femei care trecuseră printr-un eveniment stresant în ultimele 6 luni. Acestea au trebuit să îndeplinească o activitate neutră sau stresantă. Evident că, experimentul a fost similar celui făcut pe 1 000 de participanți. Femeile care au acceptat sentimentele negative erau mai sănătoase din punct de vedere mental.

Ultimul experiment a fost făcut pe 222 de participanți. Aceștia au fost rugați să scrie într-un jurnal, timp de 2 săptămâni. În jurnal, aceștia erau obligați să scrie și despre evenimentele stresante pe care le-au experimentat.

După ce își descriau experiențele, participanții trebuiau să acorde puncte de la 1 la 12, emoțiilor negative resimțite. Din nou, cei care și-au acceptat gândurile și sentimentele negative, au fost evaluați ca fiind mai sănătoși din punct de vedere psihic.


Acceptă orice sentiment negativ ca atare

Asta presupune să accepți starea pe care o ai, cu bune și cu rele; să o lași să treacă atunci când ești pregătit. Ține minte totuși, că nu este cazul să accepți critica celorlalți, indiferent sub ce formă vine ea: de grijă sau de reproș.

Majoritatea nu sunt foarte binevoitori și țin cu tot dinandinsul să te tragă de limbă, sau să te judece  ( pentru că nu au ce face de cele mai multe ori):

    Ești bine?
    De ce nu ești bine?
    Ai un început de depresie?
    Tot timpul trebuie să fii îmbufnat/ă?
    Niciodată nu ești mulțumit/ă de nimic.

Evident că fiecare trebuie să își poarte grija vieții sale, așa că nu te încurca cu ceilalți, nu îi lăsa să te influențeze în vreun fel, mai ales dacă tu ai o stare proastă.

Fiecare dintre noi are zile bune și mai puțin bune, dar ceea ce trebuie să reținem este că viața trebuie trăită așa cum simți și nu cum îți dictează ceilalți. Indiferent cum te simți, acceptă și trăiește!

Bibliografie: https://www.utoronto.ca/news/don-t-brood-or-wallow-when-feeling-bad-u-t-study-says

Lasă un comentariu